Сайт поезії, вірші, поздоровлення у віршах :: Лєна Дадукевич: 13. Ув'язнення. Серйозні бесіди. Просто я. - ВІРШ

logo
Лєна Дадукевич: 13. Ув
UA  |  FR  |  RU

Рожевий сайт сучасної поезії

Бібліотека
України
| Поети
Кл. Поезії
| Інші поет.
сайти, канали
| СЛОВНИКИ ПОЕТАМ| Сайти вчителям| ДО ВУС синоніми| Оголошення| Літературні премії| Спілкування| Контакти
Кл. Поезії

  x
>> ВХІД ДО КЛУБУ <<


e-mail
пароль
забули пароль?
< реєстрaція >
Зараз на сайті - 3
Пошук

Перевірка розміру



honeypot

13. Ув'язнення. Серйозні бесіди. Просто я.

13. Ув’язнення. Серйозні  бесіди. 
      Просто  я.

Було би не справедливим написати цілу книгу про своїх друзів, приємні і теплі спогади про щось чи когось  і оминути свою власну персону. Це було б не чесним по відношенню до себе самої. Адже у мене теж є свій світ, свої бачення, побажання, зрештою, почуття. Я жива людина і теж маю право жити. І по мірі можливостей і в силу об’єктивних і суб’єктивних обставин, живу. 
 
І саме ця глава ніяк не хотіла мені піддаватись і лягати на папір словами. Вірніше лягла. І давно вже. Але це не була глава з книги. Це був набір слів і образів зі всього на світі, незавершений, розмаїтий, як осінь в лісі, і не зрозуміло про що і навіщо писаний. Я вже навіть думала викидати цю злощасну  главу з книги. Навіть лежала вона у мене не в книжних главах, а просто на робочому столі,  самотня, як я,  і я не знала що з нею далі робити. Аж ось підірваний світ раптом вчора посипався з неба на папір уламками думок, яких мені так бракувало для завершення цієї глави. Як у Кая в Палаці Снігової Королеви… і пазл склався. 

Не довелось в цьому житті мені сидіти у непривітному порепаному будинку із заштореними  вицвілою решіткою вікнами із суворим надписом над дверима: В’язниця. Проте, відчуття постійної психологічної  в’язниці навколо мене не покидає вже добрих останніх 10 років. Чого б це??  Й справді, все так чудово: високооплачувана робота, високопрофесійний колектив зі столітньою європейською історією, чудова дружня сім’я, талановий енергійний, часом аж надто енергійний, але для дитини це навіть позитивний фактор,  син, красива «паньска»  квартира  на одній з найцентральніших  вулиці міста, з чого б це відчуття тюрми?? Напевно  з того, що не все є насправді  таким, яким декларується  для  загалу, і напевно з того, що все у житті є дуууже і дуууже відносним… Це як життя у різних реальностях, в паралельних  реальностях.

Усе моє життя – це життя в паралельних реальностях. В одній у мене є все:  дім, сім’я, робота, обов’язки, можливості. Але коли я раптом тверезію в тій, іншій своїй реальній паралельній реальності, де у мене крім мене нічого нема, я  відчуваю, як примітивно, розмірено і плоско тече моє болото життя у цій,  «правильній» реальності. Як я правильно ходжу на роботу, готую щось їсти, правильно піднімаю і опускаю пальці на гриф, правильно говорю кожного ранку «Привіт!» і розумію наскільки це все не правильно. Бо пусто.  Тоді я відкриваю очі і тій, іншій своїй реальності, котра звалюється на мене зовсім несподівано  і неочікувано, як сніговий ком. І коли я вночі прокидаюсь від шаленого стукоту в грудях і чую, як серце хоче вискочити з грудей і кудись  втекти, і коли я відчуваю, як думки плутаються і придумують нереальний і такий абсолютно  реальний світ, неправильний, нелогічний і неможливий, але такий реальний, я розумію, що  попалась. І всі десятки правильних і логічних років мого життя пішли одним махом коту під хвіст. Вони коротші за один удар серця тут, у цій реальності. Лєнка, ти попалась. Попалась у капкан, котрий зветься кохання. Попалась, як мале дівчисько. Коли воно є , все не так: все неправильне, нелогічне і неможливе. Все інакше. Але все таке нереально справжнє. І це – мій справжній світ. Хоча і абсолютно паралельний моїй звичайній буденній реальності. Він є. Я в ньому живу. Це моя інша цілком реальна реальність. Можливо і єдина справжня.  Бо я тут жива. 
«Вийде щось з цього чи не вийде?» В 20 років мене мучила відповідь на це хитре запитання. В 50 – ні. А що з нього може вийти? Куди вийти? Навіщо вийти? Чому мусить?? От хто сказав, що взагалі щось має кудись вийти?? Ці всі  питання – безнадійна спроба зробити неможливе: об’єднати дві абсолютно паралельні реальності. А це не можливо. По їх природі. Вони не пересікаються. Кохання – воно або є, або його нема. І нікуди його а ні «діти», а ні з ним щось «зробити» не можливо. Воно або є, або його нема. Все просто:  у тебе мізки з’їхали в іншу реальність – і ти відчуваєш, що воно є. Це як ти ідеш собі по полю, великому, чистому і рівному, йдеш собі, йдеш, нікого не рухаєш, не зачіпаєш, а тебе раптом вдаряє блискавка. Така тоненька, швиденька і звичайненька. Вдарило струмом. І все змінилось. В серці глухо стукнуло і ти став іншим. В одну секунду.  Зрозумів тільки це набагато пізніше. Ось як насправді це буває. Біохімія мозку.
Насправді, єдине, про що всі мріють і чого єдиного насправді хочуть – кохання. Не грошей, не слави, не машин, яхт, заводів і коштовностей. Зовсім ні. Це все – як хобі, таке собі дитяче колекціонування. Хтось любить колекціонувати марки, хтось сумки, хтось грошові знаки. Але  єдине справжнє бажання у всіх – бажання кохання. Щоб воно прийшло. Але воно приходить настільки раптово і зненацька, що люди лякаються його і всіляко пробують його здихатись.  А воно приходить настільки в несподіваний час і з несподіваного місця, що люди просто не готові його впустити у своє життя. Тому стільки нещасливих людей і бродить по світу: є сім’я – нема кохання, є кохання – нема сім’ї. Ми хочем мати сім’ю – ми її маєм. Ми хочем кохання – ми його отримуєм. Людина, в принципі, завжди отримує те, що хоче. Чого  справді хоче. Тільки проблема в тому, що ці два бажання – сім»я і кохання – не замовляються одночасно. Певно тому, що за один раз людина може сконцентруватись лише на одному бажанню, а ще певно тому, що це все-таки різні бажання. І різні реальності. І такі реалії …

Робота. Хоч-не-хоч, а практично половину свого життєвого часу і простору ми вимушено проводимо на роботі. Якщо на роботі нас оточує спокійна, комфортна і доброзичлива  атмосфера, робота  автоматично стає тим  місцем, куди хочеться приходити, де приємно знаходитись і куди хочеться  приносити  усі свої  накопичені роками, а то і десятиліттями, знання і вміння, і втілювати у звукову реальність всесвіту. Фантастично і водночас банально, але  робота перетворюється на те місце,  де  є можливість  розкриватись і творити,  де є бажання свої творчі можливості  втілювати у життя, у місце, де ти відчуваєш свою потрібність.   Але! Але коли одного прекрасного  дня доданки несподівано змінюються, то і сума , відповідно, стає  абсолютно іншою. А вони змінились. Кардинально. І 10 останніх років роботи  в славнозвісному театрі  перетворились на добровільно-примусове  ув’язнення. Сюди можна привести себе тільки закривши очі і вуха, зціпивши залишки оголених нервів  і затиснувши їх намертво у зіщулені  спрацьовані долоні, насильно, з-під палки.   Життя до холери несправедливо скроєне: чомусь все хороше у житті  дуже швидко закінчується, зате от  погане якесь нескінчено  вічне.  10 років і кінця тому не передбачається…  Як сказала одна хороша «знаток» психології людей про наше теперішнє театрально-музичне життя: «Йому що вкладеш в вуха, те він і чує». І це певно так і є. Іншого пояснення, логічнішого за це, такій кардинально зміненій  ситуації в останні 10 років у театрі нема. І - проблема. Проблема  одного стає проблемою всіх. Саме всіх. Не маю жодних ілюзій, що це моя персонально взята проблема, знаючи багато внутрішньо- театральних ситуацій.  Шкода, що людиною так легко можна маніпулювати. Навіть такою музикальною людиною…

Певно єдина несподівана позитивна новина за останні роки – конкурс на концертмейстера оркестру. З якогось чи то дива, чи то чиєїсь  несподіваної чудасії, чи то манни з неба, та  конкурс на концертмейстера  раптом відбувся позитивно. Зовсім на це не розраховувала. Спочатку все зводилось до суцільного маразму:  оголошено конкурс на концертмейстера оркестру. Всеукраїнський. Директорським наказом.  Ні дати проведення того конкурсу не вказано, ні місця, ні часу. На сайті Міністерства культури цього конкурсу теж нема, як і нема у журі  ні одного представника в комісії з Києва. Та що там Києва, на холери той Київ, як навіть нема художнього керівника власного театру!  В наказі, щоправда,  в дужках, є невеличка, дрібними літерами друкована,  приписка  «про дату проведення конкурсу конкурсантів буде повідомлено завчасно». Це певно якийсь  особливий старогалицький жарт? Як це завчасно? А як людина захоче собі поїхати за місто на день, перепочити,  скажімо на дачу, чи до друга завітати в гості, а тут йому дзвонять: шановний, через 15 хвилин у вас конкурс…  Це так є це завчасно, чи як це розуміти? Чи ще не менш дивна ситуація: людина чекає, чекає, чекає, потім не витримує , дзвонить з запитанням коли у неї конкурс, а їй люб’язно відповідають: вибачте, з вами неможливо було зв»язатись, конкурс відбувся вчора. Так? Чому б ні? Це ж Львів, Галичина, що не зрозуміло ? … 
Та і взагалі, з якого це раптом лушпиння конкурс, адже місця концертмейстерського  вакантного нема??  Про обов’язкову програму теж понаписували доволі дивні речі. В усіх оркестрах конкурсною програмою є справжня конкурсна програма: Моцарт, Бах, якась віртуозна п’єса, крупна форма. Це і є конкурс на концертмейстерське місце. Тут : Моцарт і купа театральних бірюльок, які мали  б іти як «читка», принаймі всюди вони так і йдуть. Хоча, добре, що хоч ціла перша частина концерту, а не експозиція, чи перші 8 тактів 1-ої частини, як було заявлено минулого разу на переслуховуванні …  Звичайно ж, я розумію, що досить послухати, як людина настроює свій інструмент і можна стопроцентово сказати який це музикант, і чи музикант взагалі, і як буде грати, але… 
 Та бог з програмою і  з датою, можна було, звичайно, заграти… Для себе , в якийсь там енний раз … Та коли? Де? Це напевно знає лише один, єдиний обраний, заради котрого це все затіяно. Яка  свобода, які там права, яка до холери демократія. Це як в тому бородатому анекдоті: «І кругом транспаранти: Все для людини! Все в ім’я людини! Все на благо людини! Чукча навіть ту людину бачив!»…    
А передконкурсний маразм набирав обертів:  виловлювання деяких людей по  коридорах з проханням писати заяву на участь у конкурсі, вибірково і не зрозуміло за яким саме принципом виловлюваних, незрозумілі однотипні , мов під копірку, заяви до Дирекції з відвертими двоякими  підтекстами, тягомутні,  напружливі і неприємні засідання оркестрових  груп у кабінеті Художнього керівника, якісь маразматично-крикливі і по своїй суті виступи «ні-про-що» деяких місцевих не зовсім адекватних особистостей, які з якогось переляку взяли на себе вселенську місію бути місцевим Понтієм Пілатом … «А ви , друз’я, как ни садитесь …» - підсумував на одному з таких засідань єдиний справді  вартий музикант… Сміливо, несподівано і прямолінійно.  Але правдиво. Браво!  Єдиний музикант, з котрим мені завжди легко і комфортно  гралось за одним пультом. І це, певно, і є  відповідь на усі запитання … Це як інструмент настроїти … 

Звідси давно пробив  час тікати. Куди завгодно, лиш подалі… Та весь час чогось бракувало.  Мені взагалі все життя бракувало такої собі банальної сміливості, чи то наглості:  взяти і усе порвати. Практично все життя я впиралась у цю свою психологічну стінку: та  може не треба, та  якось буде. Типово слов’янську. Та і певно  не вистачало сили духу розірвати цю запліснявілу павутину, що безнадійно оплутала усе моє життя у Львові. Один раз навіть вистачило   духу покласти  заяву за власним бажанням на стіл  Головному диригенту. Її не прийняли. Досі не розумію чому. З таким ганебним зневажливим відношенням до мене навпаки, мали б несказано зрадіти можливості когось «посадити свого» на таке рідкісне місце артиста оркестру Самої!  львівської Національної опери, та ще й вищої категорії. Так ні ж. Не прийняли. Це певно якесь особливе психічне збочення:  і не давати людині працювати , і не давати їй шансу звільнитись. 
Вже хто тільки не їздив з театральним оркестром на гастролі, просто з вулиці людей набирали, абсолютно без жартів, кого завгодно, лиш би мене не взяти у поїздку. Нє, ну якби мова йшла про якусь чи не зовсім граючу людину, чи недисципліновану, чи ще з якимись нюансами: молода, недосвідчена, не в репертуарі – це ще було б якось зрозуміло і виправдано. Тим більше, що моя праця в Національній львівській опері – це не  праця в чиємусь приватному оркестрі. Навпаки, я офіційно працюю в цій державній установі. Державнішої роботи  просто вже і не придумаєш. Перманентно це все триває вже 21 рік. Почалось це практично одразу,  через пів-року після мого поступлення сюди на роботу і  з раптовим злетом  на пост  в.о. Головного диригента однієї  вкрай неспокійної  особистості, готової до кардинальних і будь яких дій під гаслом «Я все знаю» , лиш би все докорінно поламати в театрі . Ну що ж , революційна ідея міняння і покращення не нова і по суті своїй навіть схвальна, якщо йде на користь загальному  стану театру, його процвітанню і покращенню всього того позитивного,  що тут накопилось шляхом довгих і непростих років проб і вдосконалень. Та на жаль, крикливі темпераментні слова про суцільну справедливість виявились примітивними мильними пузирями,  які не несли в собі рівно нічого, окрім голосних, але пустих  звуків, а лозунг про всезнайство, яким людина так щільно, наче з переляку,  прикривалась, виявилась одежею жебрака, яка прикривала абсолютно перелякане, немічне і  пусте  створіння. На щастя, Дирекція тоді знайшла важелі вчасно припинити його тодішню маніакальну бурхливу діяльність на цьому дуже важливому посту. Хоча, наслідки цієї діяльності, на превеликий жаль,  і понині  відчутні … 

Таке бажане  і омріяне слово – ВЛАДА! Деякі люди просто створені природою, щоб до неї рватись. На холери – вони і самі не розуміють, бо нікому ніякої користі не приносять , але для них влада - це ціль буття. Головне досягти цілі – стати всевладним. І все. А далі що?? А нічого. Просто  нічого.  Такої людини ледве, але все одно  позбудуться, перехрестяться і з полегшенням видохнуть. І все. Але «цирк давно поїхав, а клоун залишився…» І далі збирає якісь ненормальні пресконференції на всілякі актуальні і животрепечущі, такі інтригуюче  скандальні і такі насправді висосані з пальця,  теми, які і темами важко назвати, швидше «лозунгами», порожніми, як завжди. Ні про що,  бо нічого, крім бути демагогом не вміє в житті. Навіть не дивно те, що збирає, а дивно те, що хтось ще туди ходить і хтось ще про це пише. Невже така вже біда чорна в місцевій галицькій пресі, що достойних сповіщення тем немає?...
От перші пів року в театрі - це була напрочуд казка! Головний диригент, Метр своєї справи Ігор Васильович Лацанич – це ж було щастям працювати під його батутою і керівництвом загалом! Скільки тепла і музики було в його постаті, скільки мурашок по спині пробігло від його магії, яку він творив у просторі і часі, скільки приємних хвилин розмов про земне і вічне зараз згадуються, як легенький літній подих вітру.  Було таке звичне і таке бажане для людини відчуття повного спокою і щастя … Але … але казка несподівано закінчилась з насильним приходом іншого диригента на пост в.о. Головного . І уся музика і психологічний нормальний творчий стан як корова язиком змела … Так і досі. Нічого не змінилось кардинально. Головні ніби і мінялись, та суттєвої різниці для музики чи для творчої атмосфери не сталося  жодного разу. На жаль.

І практично всі мої закордонні поїздки з концертами були або зовсім не з театром, або з  суперськими , але «опальними» диригентами, або ж завдяки іноземним менеджерам чи музикантам, які садили весь оркестр на сцену, слухали і дивились програму  і самі собі вибирали кого вони хочуть бачити в поїздці. І лише таким чином я опинялась  у мізерній когорті  тих обраних.  У львівських же «місцевих» командирів всі 21 рік я лишня.  Дивлюсь я на них та й думку гадаю:  чи то  божевілля  колись ся тут кінчить …  Та певно, ніколи…  Галицька знаменита ментальність «проти кого ми сьогодні дружим?» не дасть  можливості закінчитись тому жахіттю ніколи …

Зовсім нещодавно, шпацеруючи  однією з самих красивих вуличок Перемишля, Францішканською,  я зі страхом зрозуміла  одну вельми важливу для себе річ: я не хочу  померти  у Львові. Ніяким чином і ні за які гроші на світі. Я хочу свою старість прожити тут, у затишному Перемишлі, на цій вуличці, на цій  лавці,  коло цього затишного фонтанчику. На спокій в старости я точно вже заслужила. Надіюсь, що хоч там я не почую  завзято вимовленої фрази: «Та я усіх тут можу купити!» Отже, час пробив. Треба взяти себе в руки, набратись сміливості, може вдруге у житті, і  струсити з себе  іржу і плісінь львівської галичини, поки вона мене не роз’їла до самої могили. 

Бюрократія. У країні  війна з сусідньою державою, не книжкова, не психологічна, а вже більше двох років  цілком реальна  вогнепально-травматична, сама справжнісінька  війна. І знову «очєрєдная» інфляція, знову нові підвищення і подорожчання, жити все новіше, цікавіше  і яскравіше … І тільки одне лишилось старе і незмінне,  і безпросвітно триває усі мої 22 роки в Україні - безкінечна , монотонна, остогидла … боротьбою навіть то якось не пасує називати, швидше це можна охарактеризувати банальним  «переписка» чи «передзвінка» з різними бюрократичними конторами: переписки, відписки, відмазки , наїзди, присудження, відсудження, обіцянки і усілякі можливі часовідтягуючі (для чого??) цяцянки. 

Я цілий  рік  безнадійно домогалась від цілком державної і вельми поважної спеціалізованої установи, РАЦу мого району, свого власного свідоцтва про народження,  і лише  завдяки суду я змогла його через півтора роки отримати! Але це ж  маразм. 
Абсолютно безнадійна ситуація. Не дивлячись на бажання активної меншости жити «по-новому», банальна більшість цього не зрозуміє ніколи. Бо не хоче. А їх усіх переважна , тотальна більшість, тих всіх працівників усіх бюрократичних і абсолютно не потрібних інституцій всієї країни. На жаль. 

Я не знаю що має ще статись в країні, який ще більш глобальний катаклізм чи ціло-країнна катастрофа , щоб бюрократи України захотіли раптом жити не по-бюрократичному «Нє пущать!», а по-цивілізовано-правовому. Простіше звідси виїхати в якесь розвинене місце, де можна вдихнути і видихнути вільно, а ніж усе життя провести у безнадійних паперових війнах зі сталевими  вітряками. Таке життя зовсім не моє. Таке відчуття, що я не живу своїм життям, а ніби сплю і мені сниться, що я задихаюсь  у Львові. От я накінець прокинулась і зрозуміла, що я й справді  задихаюсь у Львові. 
Мій чоловік упевнений, що всюди так само погано, як і тут, що у мене це звичайнісінька  ілюзія хорошого життя десь там в іншому місці. Не впевнена, що це так. За своє доволі довге життя я мала можливість побувати і пожити в різних і місцях , і країнах, і на своїй шкірі відчути що таке вільно, а що таке ущемлено. І з упевненістю можу стверджувати: є різні місця. Я не скажу, що є місця, де проблем не існує. Існують. Поки існують люди, існуватимуть і проблеми. Але ці проблеми, котрі тут повисли на мені багатокілограмовими гирями, мені осточортіли вкінець. І це крапка. 
Та і взагалі, хто сказав, що людина мусить жити все життя в одному місці?? Чому людині конче треба бути  навозним жуком, і усе своє гівно, в якому вона живе все життя тягти зі собою до смерті? Заради чого?? Як на мій погляд, це і є основна людська ненормальність. Для чого тиснутись в задушливому переповненому метро, коли можна проїхати по місту на машині? Чи просто прогулятись пішки. З близькою людиною, за приємною невимушеною бесідою, зовсім не обов’язково серйозною. Можна і з зовсім не серйозною, але обов’язково з посмішкою… 

2015.

ID:  696189
Рубрика: Поезія, Нарис
дата надходження: 23.10.2016 10:23:57
© дата внесення змiн: 23.10.2016 10:23:57
автор: Лєна Дадукевич

Мені подобається 2 голоса(ів)

Вкажіть причину вашої скарги



back Попередній твір     Наступний твір forward
author   Перейти на сторінку автора
edit   Редагувати trash   Видалити    print Роздрукувати


 

В Обране додали:
Прочитаний усіма відвідувачами (559)
В тому числі авторами сайту (10) показати авторів
Середня оцінка поета: 5.00 Середня оцінка читача: 5.00
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі..




КОМЕНТАРІ

Серго Сокольник, 28.02.2017 - 23:13
О, то є пісьма покаянниє... Прийму сповідь щиру tongue Ідіть до мене... Покрию єпітрахілью... 16
 
Лєна Дадукевич відповів на коментар Серго Сокольник, 05.03.2017 - 08:58
епітрахільї буде мало ... хіба з вином ... бо було зовсім не смішно ( apple friends
 
OlgaSydoruk, 28.10.2016 - 21:34
12 12 12І мені сподобалось!таке відчуття, ніби я стояла за кулісою і дивилась,і чула крізь маленьку шпаринку! give_rose
 
Лєна Дадукевич відповів на коментар OlgaSydoruk, 31.10.2016 - 17:58
як у Гаррі Потера, побувала у чиїхось спогадах biggrin дякую Олю friends 16
 
Георгий Данко, 23.10.2016 - 23:51
give_rose 5! Интересный у Вас расклад получился, Лена! Читал -зачитывался. По порядку:

1. Когда-то давно просмотрел фильм"13 этаж" - о виртуальной реальности. И понял - мы в ней живем (кстати, фильм мне понравился даже больше "Матрицы").
http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=498933

2. Эти интриги из мира театрального... То же и на производстве, и в институтах, и в НИИ - да везде!
Закон манипулирования обществом.
http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=247683

3. О тюрьме в себе - вот это самое главное и ценное. Никогда человек не будет несвободен, если он с этим не согласен. Он скорее умрет.
http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=618902

4. Абсолютно безнадежных ситуаций не бывает. Только смерть.
http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=684578

С ув., Г.Д. give_rose give_rose give_rose friends
 
Лєна Дадукевич відповів на коментар Георгий Данко, 24.10.2016 - 08:52
1. нашла. обязательно посмотрю!!
2. я сколько живу, столько не могу понять ЗА чем люди ходит в церкви, костелы, на исповеди, осеняют себя крестом, читают молитвы..., если они сами и себе, и другим, каждый! шаг делают ад на земле?? это не честно, и не справедливо, но они это делают. всегда. (хочу ли я снова переродиться вместе с ними человеком или, упаси боже!!, попасть в их "рай"?? - вопрос, который я себе задаю с постоянством смен времен года...)
3. "Никогда человек не будет несвободен, если он с этим не согласен." - !!! - если он нормальный человек...
4. О! 5! 16
спс ) friends 16 22 22 23
 
Лєна Дадукевич відповів на коментар Георгий Данко, 24.10.2016 - 08:53
1. нашла. обязательно посмотрю!!

2. я сколько живу, столько не могу понять ЗА чем люди ходят в церкви, костелы, на исповеди, осеняют себя крестом, читают молитвы..., если они сами и себе, и другим, каждый! шаг делают ад на земле?? это не честно, и не справедливо, но они это делают. всегда. (хочу ли я снова переродиться вместе с ними человеком или, упаси боже!!, попасть в их "рай"?? - вопрос, который я себе задаю с постоянством смен времен года...)

3. "Никогда человек не будет несвободен, если он с этим не согласен." - !!! - если он нормальный человек...

4. О! 5! 16
спс ) friends 16 22 22 23
 
Чайківчанка, 23.10.2016 - 10:42
give_rose give_rose give_rose give_rose give_roseпрочитала я вірші ваші ізацікавилась вашою творчістю цікаво пишете реалії
 
Лєна Дадукевич відповів на коментар Чайківчанка, 23.10.2016 - 23:09
невже Ви осилили все прочитати?! biggrin дякую ) give_rose friends
 

ДО ВУС синоніми
Синонім до слова:  Новий
Enol: - неопалимий
Синонім до слова:  Новий
Под Сукно: - нетронутый
Синонім до слова:  гарна (не із словників)
Пантелій Любченко: - Замашна.
Синонім до слова:  Бутылка
ixeldino: - Пляхан, СкляЖка
Синонім до слова:  говорити
Svitlana_Belyakova: - базiкати
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ти
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ви
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ти
Синонім до слова:  аврора
Ти: - "древній грек")
Синонім до слова:  візаві
Leskiv: - Пречудово :12:
Синонім до слова:  візаві
Enol: - віч-на-віч на вічність
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Enol: -
Синонім до слова:  говорити
dashavsky: - патякати
Синонім до слова:  говорити
Пантелій Любченко: - вербалити
Синонім до слова:  аврора
Маргіз: - Мигавиця, кольорова мигавиця
Синонім до слова:  аврора
Юхниця Євген: - смолоскиподення
Синонім до слова:  аврора
Ніжинський: - пробудниця-зоряниця
Синонім до слова:  метал
Enol: - ну що - нічого?
Знайти несловникові синоніми до слова:  метал
Enol: - той, що музичний жанр
Знайти несловникові синоніми до слова:  аврора
Enol: - та, що іонізоване сяйво
x
Нові твори
Обрати твори за період: