Сучасне мистецтво ─ це пошук нових методів , прийомів роботи з народними традиціями, мов із підземним джерелом імпульсів натхнення. Процес пошуків триває щосекунди у мільйонах пульсуючих живих сердець. Кожен народ завжди береже своє, унікальне і вражаюче. Із цього підземного джерела, міцно вчепившись корінням , проростають розгалужені пагінці нових спроб асоціативних переосмислень, інтерпретацій.
Як багато сказано, написано і процитовано слів про українську культуру. Настільки витончено і поетично… І скільки ще форм розвивається німо, із-під поли, у закритих майстернях. Потім звідтіля повітрям потрапляє у найнеочікуваніші місця. Чи сподівався хто-небудь побачити автентичну українську вишивку на моделях колекції "Valentino" у 2015, на Ксенії Собчак, Різ Уізерспун, може… Джордж Клуні теж одягався в них?
Вишиванка нині ─ це частина молодіжної культури, давно ─ частина приданного, спадок. Вишивка з грецької перекладається як космос. Космічне різноманіття прийомів вражає. Крім оздоблення простими стібками(тамбурний, петельний) , є маніпуляції з мережками( їх понад 180 видів). Отже, форма розвивається, збагачується новими прийомами. А джерело імпульсів натхнення , у якому гармонійно і рівноцінно співіснують форма та зміст, живе у музеях України і у приватних колекціях . Образів теж чортьма, хоч є загальноприйняті символічні слов’янські , як-от : солярні знаки, знаки землі , води,тощо.
Правда , є кодування знаками літер , імена виглядають як квіти. Взагалі , будь-яке слово можна помістити у цю форму.Як би виглядала візуально поезія у такій інтерпретації? Чи може бути поетична вишиванка, або вишита поезія? Сподіваюсь, мене накриє імпульс джерела натхнення і знайдеться відповідь на це риторичне питання. Є вірогідність, що хтось вже вирішує цю задачку , закрившись у майстерні від усього світу.
Вже у заголовку - алогіззм. Інтерпретація, це погляд на речі (на річ), тож які можуть бути роздуми - або так, або інак. Думається, слід було б - «Про гарфічну інтерпретацію ...»
Якщо це ЕСЕ, то присутня вишуканість словесних форм нівелюється , скажемо так, словоповторами.
ЕСЕ, це сімбіоз наукового лаконізму і художньої форми; І те , і інше не терпить повторів. У ВАс
слово «інтерпретація» зустрічається три рази,
«імпульс» ... І так далі, і тому подібне. І це - на сторінку. Здається мені, це або словоблудство неусвідомлене, або - графоманство.
Вперше бачу таку абетку. Це своєрідна криптографія.
Я мав нагоду бачити ці солярні знаки ще з часу скіфської культури у вигляді мальтійського хреста.
На зітлілих останках тканини добре збереглися золоті нитки вишивки. Працівників Києво- Печерської лаври цікавило питання походження золота.Тому вони готувалися здійснити спектральний аналіз зразків.
Це не дивно, що вперше бачите.Спочатку знайшла її у журналі вишивки, і приклади словоскладень теж.Джерело "текстова вишивка" В.Підгірняк, а це відносно сучасний автор.