(Вірші в укр.підручниках)(…Ось, яку якість поезії нав'язують учням у підручниках, 3-ій клас. Ще й рекламують російський вірш і російську мову…)
«Українська мова та читання» підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах); Частина 2 - Вашуленко О. В.
Галина Джемула
ЯК АНДРІЙКО ВЧИВСЯ ЗАОЩАДЖУВАТИ
Щоб заходить в Інтернет,
щось цікаве взнати,
дуже хочу я планшет.
Та де гроші взяти?
З цим питанням непростим
я звернувсь до тата.
Відповів мені татусь:
— Треба зачекати.
Річ ця надто дорога.
Будем відкладати.
Увірвавсь мені терпець:
— Скільки ще чекати?!
Від сьогодні я почну
гроші сам збирати!
Мама на обід дає —
все не витрачаю.
От минає кілька днів —
двадцять гривень маю.
А як гроші завелись,
стало неспокійно:
«Що б таке собі купити?» —
думаю постійно.
А зі школи шлях лежить
повз два магазини,
зазирнув в один із них
тільки на хвилину,
та незчувся, як зробив
сам собі я шкоду:
чипсів пачечку купив,
ще й солодку воду.
Гроші витратив усі,
поза тим найгірше —
закололо в животі
через кепську їжу.
Починаю знову я
на планшет збирати.
Трохи в мами попросив,
а тоді — у тата.
На Різдво так гарно
я колядував,
що аж двісті гривень
в гаманець поклав.
Знову шлях лежить мій
повз ті магазини.
Зазирнув туди я
тільки на хвилину.
Сам не знаю, як купив
комікс і лінійку.
Три машинки, пістолет…
Знову ні копійки!
От покупки я розклав
і тепер гадаю:
Комікс швидко прочитав,
а лінійку мав я.
Десь машинки розгубив,
пістолет зламався.
І навіщо це купив?
Знов планшет відклався…
Твердо вирішив собі:
марнотратства досить!
Я ощадливий тепер
до речей і грошей.
Перш ніж купувати щось,
добре обміркую:
чи потрібне це мені,
чи не пошкодую.
І до того ж я завів
дуже добру звичку:
відкладати день у день
гроші у скарбничку.
Як завжди, мій шлях лежить
повз два магазини
і заходжу я туди
справді на хвилину —
подивитись на планшет:
ось він, мій хороший!
Неодмінно назбираю
я на тебе гроші!
* * *
Володимир Маяковський
ЧТО ТАКОЕ ХОРОШО
И ЧТО ТАКОЕ ПЛОХО
Крошка сын
к отцу пришел,
и спросила кроха:
— Что такое
хорошо
и что такое
плохо?-
У меня
секретов нет,-
слушайте, детишки,-
папы этого
ответ
помещаю
в книжке.
— Если ветер
крыши рвет,
если
град загрохал,-
каждый знает —
это вот
для прогулок
плохо.
Дождь покапал
и прошел.
Солнце
в целом свете.
Это —
очень хорошо
и большим
и детям.
Если
сын
чернее ночи,
грязь лежит
на рожице,-
ясно,
это
плохо очень
для ребячьей кожицы.
Если
мальчик
любит мыло
и зубной порошок,
этот мальчик
очень милый,
поступает хорошо.
Если бьет
дрянной драчун
слабого мальчишку,
я такого
не хочу
даже
вставить в книжку.
Этот вот кричит:
— Не трожь
тех,
кто меньше ростом!-
Этот мальчик
так хорош,
загляденье просто!
Если ты
порвал подряд
книжицу
и мячик,
октябрята говорят:
плоховатый мальчик.
Если мальчик
любит труд,
тычет
в книжку
пальчик,
про такого
пишут тут:
он
хороший мальчик.
От вороны
карапуз
убежал, заохав.
Мальчик этот
просто трус.
Это
очень плохо.
Этот,
хоть и сам с вершок,
спорит
с грозной птицей.
Храбрый мальчик,
хорошо,
в жизни
пригодится.
Этот
в грязь полез
и рад.
что грязна рубаха.
Про такого
говорят:
он плохой,
неряха.
Этот
чистит валенки,
моет
сам
галоши.
Он
хотя и маленький,
но вполне хороший.
Помни
это
каждый сын.
Знай
любой ребенок:
вырастет
из сына
cвин,
если сын —
свиненок,
Мальчик
радостный пошел,
и решила кроха:
«Буду
делать хорошо,
и не буду —
плохо».
Коментарі:
Kostjantyn Poetryclub
Модератор
З нетрепінням чекаємо нових досліджень. Це важливо!
Євгеній Юхниця
Адміністратор
Невже... Не дуже віриться, що у підручнику українському в ці останні роки могли поставити російськомовний вірш? Щось тут не те...((
Валентина Лелеко
Євгенію Юхниці І мені не віриться!
El Es
Плагіат...
Історія то правильна,якби не одне але... вірш просто дублює ще радянський "Что такое хорошо и что такое плохо" Владіміра Маяковського. При всій повазі до частини поетичної історії початку 20 ст.,соцреалізму,але можна ж було зробити цей вірш в іншому вигляді? Мабуть так. Зовсім скоро чекайте ще...
Ого... та цей же цей твір перекладений з рос.вірша. І рос. вірш - теж э у цьому піддручнику, як виявилося((( Чому автор не виклав поруч - російський перший варіант, і не повідомив те, що і рос вірш тут у підручнику? - то є питання...(( Може в нього позиція - пропагувати російське у укр.школах?