Частини мови і частини слова. Римовані правила. В допомогу школяру
ІМЕННИК
Ми іменника позвали
І спитали: Що ти? Хто?
Відповів він: ліс з лугами
І сідельце, і пальто,
Хлопчик, дівчинка і мама,
Пес і пташка, сонце, кіт,
Щастя, радощі і слава,
Та Івасик, твій сусід!
ДІЄСЛОВО
Дієслово щось все робить,
Що ти робиш? Що зробив?
Йду, стрибаю, маю, хочу,
Впав, заплакав та розбив.
ПРИКМЕТНИК
Прикметник, ти який і чий?
Я – рідний, синій та малий,
Я- голубий, веселий, шумний,
Важкий, дотепний та розумний,
Катрусин, батьків, Танін, кішкин
Брудний, охайний та розкішний.
СПОЛУЧНИК
Сполучник сполучає все:
а, та, і, й, бо, щоб, але,
чи і або – синонім, звісно,
запомя’тай їх всіх навмисно!
ПРИЙМЕННИК
Прийменник – це обманщик рідкий,
До слова липне, як до тітки,
Але стоїть завжди поперед:
У, до, від, над, за, із-за, перед,
Про, понад, через, по, посеред!
ОСНОВА СЛОВА.
Я – чарівна основа слова,
І без закінчення чудово
Існую я, та, зокрема,
Є в мене корінь – голова,
І префікс є і суфікс є,
Ніщо мій настрій не псує!
ПРЕФІКС
Я – префікс і завжди утворюю слова,
Все це чарівно так, що кругом голова,
Я з міри роблю вимір,
З єднання – роз’єднання,
Та подругу я з друга для сміху утворю,
До вас одне питання:
“Як я все це роблю?”
СУФІКС
Я теж утворюю слова,
Але я після кореня стою.
Всі суфіксом мене назвуть
Я –н-, -енн-, -янн-, та –анн-, люблю!
Я є частина слова,
Частина слів основи!
КОРІНЬ
Спільна частина
Споріднених слів,
Коренем зветься –
Матінка їм.
Така ось родина:
День, денний та днина!
А днями, дня, днів
– одне тільки слово,
бо в нього, здається,
незмінна основа.
ЯК ВІДРІЗНИТИ?
Узлісся. У – це префікс.
У лісі. У – прийменник.
У стрибає у листя,
У мами їсть вареник,
Вона угод частина,
Узмор’я та узбіччя.
“Прийменник!” – плаче префікс:
“В нас двох одне обличчя!!!”
ЗАКІНЧЕННЯ
Служу я для з’язку
Слів в реченні завжди,
Наприклад: є гора,
А стало – дві гори.
Закінченням звуть мене
Я є частина слова
Я змінне, як взуття.
Я зовсім не основа!
Izis відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Мені здається, що можливо не настав час.
С іншого боку, написання цих віршиків здійснювалось у стані великої концентрації при вивченні правил та повторенні їх. Було бажання відобразити так, щоб було зрозуміло моїй дитині.
Тобто з посиланням на його мислення та мироприняття. Тому мені здається, що удосконалювати немає сенсу у тому розрізі, що щось зникне. Важливе досить. Що не можна відчути.
Не знаю наскільки зрозуміле пояснення.
Izis відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
07.03.2009 - 14:37
Основа слова може не мати префікса і суфікса.
Нецікавий віршик про сполучник. П
У віршику про префікс - утворю і роблю просто незвучна і нецікава рима.
у віршику "як відрізнити?" рядок "У стрибає у листя" незвучний і нерозумілий, чи хтось устрибує у листя, чи літера "у" срИбає?
Я б радила ще попрацювати над цими віршиками. Бажаю успіху!
Izis відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Писалось для сына, который не любит учить правила. Мной, которая училась в русской школе.
Функция их давно выполнена.
С успехом.
За критику спасибо.
06.03.2009 - 12:46
Izis відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00