Сайт поезії, вірші, поздоровлення у віршах :: Світлана Імашева: Хто винен: загарбник чи російська мова?Читати всім. - ВІРШ

logo
Світлана Імашева: Хто винен: загарбник чи російська мова?Читати всім. - ВІРШ
UA  |  FR  |  RU

Рожевий сайт сучасної поезії

Бібліотека
України
| Поети
Кл. Поезії
| Інші поет.
сайти, канали
| СЛОВНИКИ ПОЕТАМ| Сайти вчителям| ДО ВУС синоніми| Оголошення| Літературні премії| Спілкування| Контакти
Кл. Поезії

  x
>> ВХІД ДО КЛУБУ <<


e-mail
пароль
забули пароль?
< реєстрaція >
Зараз на сайті - 1
Немає нікого ;(...
Пошук

Перевірка розміру



honeypot

Хто винен: загарбник чи російська мова?Читати всім.

                    Ці роздуми навіяні твором Олекси Удайка "О мово вража"
                    й коментарями до нього, вміщеними на цьому сайті.
                                
                                       ...Та що то за мова в болоті з'явилась?
                                          Які в неї корені? Хто їх заклав?..
                                                                      Олекса Удайко

                          "Скільки падлюк розмовляють чистою українською
                         мовою  
                         і ходять в вишиванках ... і скільки воїнів розмовляють 
                         російською. Не мова має значення, а людина та вчинки."
                                                                     Леонід Жмурко
                            
               
                    Вони віки нас бидлом уважали,
                    "Хохлами", "когутами",-як там ще?
                     А ми їх "старшим братом" ніжно звали,
                     Молились на імперське їх лице.

                                     В "ясні часи" тотального застою(роздраю)
                                     Імперія котилась в "комунізм",
                                     І партквиток - "перепустку до раю"-
                                     Всім дарував марксизмо-ленінізм.

                  Росло мурло чинуші-партократа:
                  Є влада й гроші - то ж нема проблем,
                  Й корупція - сестра його заклята -
                 "Рішала" кожну із нагальних тем.

                                     Багато з вас тоді "Ура!" кричали,
                                     Молились на Союз й КПСС,
                                     Ще й рідною московську мову звали,
                                     Хоч в Україні рід проріс увесь.

              Чом ви тоді її ворожою не звали,
              Хоча русифікація цвіла?
              А вчителі вкраїнської навчали,
              Аби народ зберіг своє ім'я.

                                    Як прагнули нас русифікувати,
                                    Та "не буває худа без добра":
                                    Російську всіх примусили вивчати - 
                                    І відкривалась істина ота:

              Що крім чинуш імперських, духом ницих,
              Тих суслових і берій злобних тих,
              Був Лермонтов і Гоголь, Солженіцин...
              І цвів отой, "тургенєвський язик".

                                   Духовних істин золоті начала,
                                   Глибинні сутності Добра і Зла
                                   Із їхніх книг ми також пізнавали,
                                   Там демократія початок свій знайшла.

                Від книг отих мудріли наші мислі:
                Пізнали ми, що між земних істот
                Є деспоти - й герої, духом чисті,
                Що є імперія - і є народ.

                                    І як, скажіть,     нам нині заперечить,
                                     Бо факт є фактом, - пам'ятаймо все ж,-
                                     Ми маєм знати - знати всім належить:
                                     Російською писав Шевченко теж.

               Той, хто прокляв Московії тиранів,
               Хто за Украйну гноблену повстав,
               Не лизоблюдив, честі не споганив,-
               Він мову ту як зброю обирав.

                                   А нині у кривавій круговерті,
                                   Рятуючи Державу від біди,
                                   Ідуть й російськомовні в жерло смерті - 
                                   За Україну - дочки і сини.

                Ми знаємо: нема прощення тому,
                Хто цю війну цинічну розв'язав,
                Хто смерть приніс до батьківського дому,
                Вже КАЇНА народ увесь прокляв.

                                     Нема й перевертням Господнього прощення,
                                     Що Україна їм життя дала:
                                     Іуди привид - вічне їх знамення,
                                     Прокляття й гріх - брехня їх і хула.

                ЙОГО ж сама історія засудить:
                Рашистську кліку виростив свою.
                Та ми  ще люди, пам'ятаймо, люди,
                Не відштовхнімо тих, хто йде в строю...

                                        В однім строю - плече в плече із нами,
                                        Для кого Україна - над усе...
                                        Вивчаймо мови, зміцнюймо Державу.
                                        Хай нас Господь благословить на це.

                  Є в Україні надскладні проблеми:
                  Політиків безчесних - в оборот.
                  Нам вистояти як Державі  треба.
                  І знаймо: Путін - це не весь народ.

  


                  

ID:  660238
Рубрика: Поезія, Громадянська лірика
дата надходження: 17.04.2016 18:19:18
© дата внесення змiн: 17.04.2016 18:19:18
автор: Світлана Імашева

Мені подобається 5 голоса(ів)

Вкажіть причину вашої скарги



back Попередній твір     Наступний твір forward
author   Перейти на сторінку автора
edit   Редагувати trash   Видалити    print Роздрукувати


 

В Обране додали: ГАЛИНА КОРИЗМА, палома, Ганна Верес (Демиденко), Ліна Ланська, Кайгородова 2
Прочитаний усіма відвідувачами (811)
В тому числі авторами сайту (34) показати авторів
Середня оцінка поета: 5.00 Середня оцінка читача: 5.00
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі..




КОМЕНТАРІ

ГАЛИНА КОРИЗМА, 24.04.2016 - 02:44
Глибоко і правдиво 12 23 23 23
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Вдячна 16
 
Кайгородова 2, 23.04.2016 - 19:37
А.С.Пушкин
Свободы сеятель пустынный,
Я вышел рано, до звезды;
Рукою чистой и безвинной
В порабощенные бразды
Бросал живительное семя -
Но потерял я только время,
Благие мысли и труды...

Паситесь, мирные народы!
Вас не разбудит чести клич.
К чему стадам дары свободы?
Их должно резать или стричь.
Наследство их из рода в роды
Ярмо с гремушками да бич.
1823
Ещё раз спасибо Вам, Светлана, за поднятую тему и хорошее стихотворение. Поддерживаю каждое слово! give_rose
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
И Вам спасибо 16 give_rose
 
Нам вистояти як Державі треба!!!!!!! 12 12 12 16 17 give_rose
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Щиро вдячна за візит 16 give_rose 19 21
 
Олекса Удайко, 18.04.2016 - 18:25
cry Вони по нас із градів, а ми по них з рогатки! Ось психологія пораженців! Відтак і - в дупі сидимо! Сірка б нам, Сірка! apple
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Згідна. А що справді страшно, що і досі немає єдності між можновладцями, бо захищають власні інтереси. Відсутність справжнього патріотизму й елементарної чесності заважають їм діяти в інтересах України. З уроків історії висновки не засвоїли, тож продовжується доба руїни... Але ж існують історичні закономірно-логічні процеси в розвитку суспільства. До речі, єдність всередині держави на всіх рівнях - це необхідна умова її існування- істина, відома всім. Тому так важливо об'єднувати людей зсередини, а не розділяти.В тому числі і мовними претензіями. Що може бути з нами, якщо не станеться дива, передбачити неважко - прогнози сумні.
 
палома, 18.04.2016 - 14:59
БРАВО!!! 16 flo26
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Вдячна 16 21 22
 
Кайгородова 2, 18.04.2016 - 12:49
Дві п/ятірки. Згодна з кожним Вашим словом. friends give_rose
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Найщиріша подяка за небайдужість і підтримку 16 19 21 friends give_rose
 
Марсианин, 17.04.2016 - 21:52
Ну, скажімо, "старшим братом" українські керманичи називали росіян, щоб щось виклянчити для "молодшенького". Як і зараз крадії з верхівки жебракують по усьому світу, зображуючи "жертву". Так званий віктизм - старовинна українська традиція. Усі свята призначені жертовністі. Уся українська література побудована на цим "комплексі жертви". І у цьому вірші він теж присутній. Щось про насильницьку українізацію 20-30рр. минулого століття не згадуєте з її звільненнями з роботи, облавами, кримінальними справами за використання російської мови та ін.
Якщо в народу привитий "комплекс жертви", цей народ легше грабувати. Психологічна аксіома. А він старанням верхівки і їхніми добровільними підспівувачами насаджувався всі роки незалежністі. Зверніть увагу на свій вірш з цієї точки зору.
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
А ваша особиста мова схожа на азіровку, так ви з ним земляки?
 
Анатолійович, 17.04.2016 - 20:07
12 Вірш змістовний і достойний, розуміючи спробу примирити прогресивне в наших культурах і мисленнях. Страшить інше - відверта ненависть росіян до меньших братів і підтримка того х.йла 87% росіян. І всі знають, що таке ставлення виховувалось десятиріччями. І тому автоматично таке відношення до України переростає в таке саме до загарбників , його культуру і мову. Хочеться вірити, що коли ситуація у відношеннях між нашими країнами нормалізується, відновляться і добрі відношення між культурами і російсьська мова не буде сприйматися, як ворожа. А зараз, на жаль, вона сприймається, як мова ворожої пропаганди і брехні і засіб "гібридної війни"... Мова х.йла і його тупих х.йленят... frown friends (Я теж писав "О русском". Деякі з моїх друзів образились і навіть надрукували вірш-відповідь, що путлер - не весь народ. Я з тим теж згоден, але писав про мову путлера і його посіпак. А російською пишу з задоволенням. Але то мова Толстого, Пушкіна, Бєлінського і інших видатних Людей, не вереск Жиріка. Дай Бог, щоб все нормалізувалося! friends friends friends
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Згодна, що мова ворога підсвідомо сприймається як ворожа.Це наша гірка образа на загарбників говорить. Чесно кажучи, не її я тут захищаю, а нас самих від себе - дуже легко перейти межу здорового глузду в цьому болючому питанні з мовами й міжнаціональними відносинами,а наслідки ?Вдячна за візит 16 friends
 
Олекса Удайко, 17.04.2016 - 19:40
biggrin Подумав... Але вже давно! І переконаний, що в багатьох із нас ще сидить раб... "старшого брата". якого ми боїмося обідить, а ще просто - боїмося! Хіба б сталася ота окупація, будь ми хоробрі і... розумні! apple

Лермонт - не був чистим росіянином, як багато інших поетів - Блок, Фет, Бергольц, Ахматова, Ходасевич, Мандельштам, Патернак, Хармс і багато інших. А хто росіянин. та не при дворі, з тими розправлялись... Кличков, Есенін... Горький... А Маяковський, що встиг двічі вистрелити в серце... От Діма Ліхачов служив Леніну-Сталіну вірою і правдою!
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
А хто з нас може точно сказати, що він має в своїх жилах кров лише українську, зважаючи на багатостраждальну історію України? Але це не заважає нам належати до цього народу і гордитися цим. То навіть із цієї точки зору не варто виявляти зневагу до людей інакомовних, нам це особливо зрозуміло через україноненависницьку путінську політику, через нацистську політику гітлера... Світлана Данилюк-Імашева (Світла)
 
Ліна Ланська, 17.04.2016 - 19:22
Який мудрий вірш...який мудрий...
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
16 give_rose Вдячна щиро give_rose
 
Олекса Удайко, 17.04.2016 - 19:07
Не забуваймо історичного моменту, апологети Росії. Заперчувати можна було б, як би приводом для чергової війни росії проти України не був начебто "захист російськомовного населення" від начебто бандерівської хунти! Інформаційна війна проти велась з тих пір, як козацька старшина зрадила своєму лідеру Мазепі і продалась Імператору. Не буду перераховувати "іторичних" віх цієї війни. вони відомі! Слід тільки поритися у літературі. В результаті колонізації України та експансії російської мови в Україні сформувалась 5-та колона, яка і відіграла рокову роль у останній російсько-руськів війні. Це вже нова історія, і ми її свідки та співучасники (з обох боків барикад!). що ж до "коренів" народу, який назвав себе лукаво "руським" (від слова Русь, що нині зветься Україною), і його мови також багато написано... Читайте, принаймні. Володимира Белінського "Страна Моксель". І тоді виникне інша картина "Руського міра". Що ж до русько-язиких бандерівців теж правда. Вони є в Одесі, Миколаєві, Херсоні... та й по всій багатостраждальній нашій неньці! Хвала їм! Скажу лише. що "Москва не враз побудована". Час, нові подіївже змінив і ще набагато змінить свідомість "роськоязиких". Недавно ще ми були свідками відновлення пам'ятника Сталіну в Запоріжжі. А в цьому році тут рухнув останній символ-пам'ятник Комуністичної імперії! Дозріваймо. брати і сестри!
А тургеневськй Макаревича-Басилашвілі хай живе... Не про те мова у вірші "О мово вража"!Вчитайтесь! Та будьмо... українцями! Хоча б в майбутньому...
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
От саме цим вашим віршем, пане Олексо, ви й граєте на руку недругам України. Самі подумайте чому.
 
геометрія, 17.04.2016 - 18:39
Мені дужн сподобалося, Світлано, усе те що ви написали. На жаль усе це правда, і надскладних проблем у нас багато, та є Держава й талановитий наш Народ... 12 smile flirt flo36 flo34
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Дякую, колего, за розуміння. 16 give_rose
 
zang, 17.04.2016 - 18:28
початок демократії не в росії і не в російській мові. російська мова і російський менталітет – то власне одне, те саме. який менталітет російського народу, знаємо і знали завжди
 
Світлана Імашева відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Так, але в творах мислячих російських письменників ідеї демократії були присутні завжди, а саме російські твори, окрім українських, ми й читали,наприклад,
Прощай, немытая Россия, страна рабов, страна господ, и вы, мундиры голубые... - як Вам це вираження російського менталітету у творах ще Лермонтова? Саме про таких росіян я і згадала. Але Ви мене здивували вашими паралелями.
 

ДО ВУС синоніми
Синонім до слова:  Новий
dashavsky: - Необлапаний
Синонім до слова:  збагнути
dashavsky: - усвідомити
Синонім до слова:  збагнути
dashavsky: - Усвідомит
Синонім до слова:  Новий
Батьківна: - Свіжий
Синонім до слова:  Новий
Enol: - неопалимий
Синонім до слова:  Новий
Под Сукно: - нетронутый
Синонім до слова:  гарна (не із словників)
Пантелій Любченко: - Замашна.
Синонім до слова:  Бутылка
ixeldino: - Пляхан, СкляЖка
Синонім до слова:  говорити
Svitlana_Belyakova: - базiкати
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ти
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ви
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ти
Синонім до слова:  аврора
Ти: - "древній грек")
Синонім до слова:  візаві
Leskiv: - Пречудово :12:
Синонім до слова:  візаві
Enol: - віч-на-віч на вічність
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Enol: -
Синонім до слова:  говорити
dashavsky: - патякати
Синонім до слова:  говорити
Пантелій Любченко: - вербалити
Синонім до слова:  аврора
Маргіз: - Мигавиця, кольорова мигавиця
Синонім до слова:  аврора
Юхниця Євген: - смолоскиподення
Синонім до слова:  аврора
Ніжинський: - пробудниця-зоряниця
Синонім до слова:  метал
Enol: - ну що - нічого?
x
Нові твори
Обрати твори за період: