* Чому /.../ і подібні йому (навколохристиянські і псевдохристиянські автори, в тому числі і белетристи) – такі популярні? Не тому, що їхні спекуляції – це істина, а тому, що вони – спекуляції оці – відповідають смакам публіки. Публіка не відкидає Христа – але і ставати християнами також не надто прагнуть, бо християнство – при усіх його недоліках – центрується на Бога досконалого («Будьте досконалі, як досконалий Отець ваш Небесний»), а не на такого, який подобається усім нам і кожному окремо. Але спрямовувати себе до Досконалості – означає змінювати себе, аби стати гідними Бога; набагато ж простіше змінити Бога, аби Він став вигідним тобі. Християнство – це важка праця над собою, а хто хоче працювати над собою? Ходити перед Богом – надзвичайно важко, а от приймати себе таким, як є (при цім виправдовувати свої недоліки природою, спадковістю, вихованням, впливом суспільства тощо) – не потребує ніяких зусиль.
От і виходить, що сучасний світ сповнений шаманістів, які, будучи позірно християнами (і не тільки – і буддистами, і юдаїстами, і мусульманами... – таких «сповідників», на жаль, доволі є у кожній релігії) або й нерелігійними людьми («Я не атеїст, я не відкидаю Бога, просто я вірую по-своєму»), по суті своїй, навіть не знаючи цього (бо не мають елементарних богословських знань) є шаманістами. (А шаманізм – це релігія, яка винесла Бога «за дужки», а так званих «духів» намагається використовувати у своїх інтересах, для досягнення добробуту тут і тепер. Звідси – різні забобони, амулети і подібні неподобства.)
-----------------------------
* Нас переконує не те, що насправді є раціональним, мудрим та істинним, але те, що нам здається таким – бо воно відповідає нашим власним поняттям. Тобто аргументи, якими нас переконують, ми використовуємо не для самовдосконалення, але усього лише для самовиправдання. Аргумент, який для цього не підходить – відкидається як «неправдивий» і «нераціональний». «У мені, а не в писаннях Монтеня, знаходиться усе те, що я там вичитую,» - писав Блез Паскаль.
Цікаві роздуми. Хотілося б уточнити:
_ як знати, що насправді є раціональне, мудре та істинне?
_звідки можна черпати не суб'єктивні богословські знання?
1. Думаю, те, що центроване на Абсолют, а не на самого себе.
2. Читати різну богословську літературу (не лише ту, що стосується християнства), співставляти, роздумувати, і робити висновки. Взагалі, мислити для людини -- перше діло. Розмисли можуть допомогти дізнатися, що є істинне і раціональне. Думаю, якось так.
Але все ж ... Бог більший за все і за всіх хто все хоче розуміти про Бога , Бог неосяжний і Бог є все про це я пишу завжди ... Хоча і не всі з цим згодні , і Бога не можна обмежити , я собі так вважаю , ніякою релігією , віруванням і нічим , бо Бог НЕОБМЕЖЕНИЙ нічим і ніким і ніяк , бо Бог для мене особисто є ВСЕ ! Дякую що ви написали і повторили дещо ... Усім для науки !
Так, Бога не можна обмежити -- але Йому можна (і треба) довіряти. Довіряти Йому -- а не різному там усякому... тоді, можливо, світ став би трохи кращим.