Сайт поезії, вірші, поздоровлення у віршах :: Ulcus: «наступаючому» - ВІРШ |
UA | FR | RU Рожевий сайт сучасної поезії |
|
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі..
КОМЕНТАРІ Анно Доміні, 22.06.2023 - 14:20
Шановна Улькус! Давно хотіла запитати: який український відповідник ви б дібрали до слова "верующий"? Бо "віруючий" -- це ж той самий "наступаючий". А що робити із "неверующим"??? Бо якщо щодо першого я вживаю "вірянин", хоча воно мені не надто подобається, то щодо другого не скажеш же "невірянин"! А як тоді?Буду дуже вдячна за відповідь. Ulcus відповів на коментар Анно Доміні, 22.06.2023 - 20:54
навряд, чи почерпнете щось корисне з моєї відповіді. чомусь ці слова мене ніколи не турбували. знаю того, хто вірить, і того, хто не вірить. готувалися цьогоріч до НМТ, то там пропонували дітям замінити «віруючого» на вірянина. мусульмани іншовірців називають невірними). я б запропонувала слово «невірець», але, на жаль, воно в цьому значенні не вживається. не знаю, чи до кожного дієслова має бути іменник. от якась така моя думка
Анно Доміні відповів на коментар Ulcus, 23.06.2023 - 08:41
Ну, "невірець" -- по-моєму, непогано (хоч і не знаю, в якому там іще сенсі воно вживається). Бачте, все-таки у вас є чим поживитися. Дякую.
Юрій Пивоваров, 02.01.2020 - 21:48
Кажуть, що в інших країнах спочатку мешканці нових будинків протоптують стежки на роботу і до крамниці, а потім будівельники облаштовують там доріжки. В нас колись зробили газон, а потім ганяли людей, щоб вони не йшли через нього навпростець до зупинки.Вважаю, що люди все одно говоритимуть, як їм зручніше, не заглядаючи в словники та довідники. Як будь-який інший живий організм, наприклад, людина, чи дерево, мова постійно розвивається і виглядає інакше. Норма – це фіксоване, «фотографічне» відображення одного із тимчасових станів мови. Пройде час, і норму потрібно коригувати, як від мене вимагають нову світлину в паспорт, на якій я схожий на себе теперішнього. Норма залишається чинною, а народна мова живе собі далі власним незалежним життям. Таким чином, жива народна мова – це первинне джерело, а норма – вторинний захід. Значить, так званий «суржик» це природний, стихійний різновид розмовної мови, яка сама, без втручання ззовні, асимілює або відторгає нові словесні форми. Я не уявляю собі, щоб форма «наступаючий» коли-небудь стала остаточно прийнятною (до речі, Word не підкреслює це слово червоним), вона мені не подобається. Водночас, в офіційних документах є словосполучення «лікуючий лікар», хоча редактори наполегливо рекомендують інші варіанти, наприклад, «лікар-куратор». Я сам, власним прикладом, намагаюсь дотримуватись мовних норм, як і правил безпеки дорожнього руху, а мовлення інших людей вважаю їхньою приватною справою. Підтримую Вашу думку, висловлену Вами в дотепному, доречному, елегантному вірші, і бажаю Вам щасливого Нового року! Ulcus відповів на коментар Юрій Пивоваров, 02.01.2020 - 22:40
повністю погоджуюся з вами. до речі, щодо суржику також. але, оскільки він зумовлений нав‘язуванням нам чужої мови, то я не проти зворотнього процесу. якщо ми будемо намагатися писати і розмовляти чистіше, то норма оживатиме знову. все ж таки для мене мова має значення я люблю свою мову і вболіваю за те, щоб вона жила такою вродою, яку має. дуже люблю діалектизми, що надають їй особливого шарму. нікому нічого не забороняю, не насміхаюсь, але завжди рада допомогти і підтримати, як можу і чим можу дуже дякую вам, Юрію
Юрій Пивоваров відповів на коментар Ulcus, 03.01.2020 - 01:10
Дуже дякую Вам за відповідь! Складаючи свій коментар, я забув про нав’язування нам чужої мови, а з огляду на цей чинник, «суржик» дійсно є не таким вже й сумирним. Мовна експансія мене цікавить і бентежить. Я читав інтерв’ю БГ («Акваріум») московському журналісту, який спитав, чому той багато гастролює по Україні. БГ пояснив, що там є мільйони людей вихованих на російській культурі, тому артисти-московіти просто не мають морального права залишити їх без підтримки рідним словом. Я розумію, що БГ необов’язково висловив те, що думає насправді, він сказав те, чого вимагає його робота, тобто, шоу-бізнес. Але все одно, вважаю, що цей мовний тиск – річ страшна, і маємо чинити їй опір винахідливо і безкомпромісно. Ще раз дякую Вам за можливість висловити свою думку на Вашій сторінці і, з глибокою повагою, висловлюю Вам найкращі побажання.Ulcus відповів на коментар Юрій Пивоваров, 03.01.2020 - 07:18
бачите, наша розмова могла б заховатись у приватній переписці, і тоді б ми лише двоє обмінялися б думками, і на тому - все. можливість висловити думку публічно має свій ефект - хтось побіжно ковзне й не читатиме, а хтось прочитає і замислиться сам. як на мене - це дуже цінно. коментар іноді не лише допомагає авторові і творові, біля якого написаний, але й друзям автора, випадковим читачам. щиро дякую вам за це!
Юрій Пивоваров відповів на коментар Ulcus, 03.01.2020 - 09:18
Щиро дякую Вам за прекрасні слова! P.S. Мабуть, правильно казати «подорож Україною», а не «по Україні», як я написав. Прошу вибачення за помилку.
Яна Бім, 02.01.2020 - 20:11
Щасливого прийшовшогоЗ НОВИМ РОКОМ! Класний твір Сестра, коли вчилася на філологічному, уточнила про "прийдешній" - з тих пір намагаюсь користуватися
дякую за підтримку і побажання!!!) мені надзвичайно приємно бачити вас у новому році. вітаю і вас щиросердно! світла, тепла, любові всюди і завжди
*SELENA*, 02.01.2020 - 08:22
... а я от думаю - в радянські і дореволюційні часи (1917р) було "З наступаючим Н.Р" (люди звикли до такого словосполучення...)- завтра звикаючи до нового правопису - будуть глузувати зі слів - любові, крові, Іва́нові, Петро́ві і т.д. то я так - думки - на папір... Щастячка, наснаги і удачі в 2020 році
так, ви праві, глузувальників завжди вистачатиме в усі часи. і сіячів агресії також. що ж до «наступаючого», то дореволюційних часів я не пам‘ятаю і сімейних листівок не збереглося з тих часів. а от вчителька української мови в школі завжди вчила вітання писати без наступань і розмовляти без засилля дієприкметниківз -уч-, -юч-, -вш- . це ще було далееееко до цього правопису. дякую вам за думку. обіймаю вас в Новому році!
Катерина Собова, 01.01.2020 - 10:17
З Новим роком ! Щастя, радості, миру і добра, хай збудуться всі Ваші мрії і бажання!
Ulcus відповів на коментар Катерина Собова, 01.01.2020 - 10:24
дякую, Катрусю!!! я завжди вірю в те, що буде краще, ніж торік
Котигорошко, 01.01.2020 - 02:41
В побажаннях головне - щирість, а не те, як вони писані-мовлені. Не всі по філфаках вчились. Пів країни суржиком в побуті користується. Так, грамотна людина нормально в чаті привітала, Ви праві. А безграмотне бидляччя ще й собі вітати береться. Але нічого, адже на сторожі в цих поетичних і псевдопоетичних джунглях справжній Шерхан. Та і друг Шерханові знайшовся
Ulcus відповів на коментар Котигорошко, 01.01.2020 - 05:41
не так усе. але й твою думку поважаю - вона щира, як я сподіваюсь. не страшно не знати, страшно не хотіти знати більше. чи в мене суржика немає? є, звісно. я ціную увагу, ціную щирість, люблю своїх друзів з «наступанням» і без. але чому це мені повинно заважати висловити свою? «безграмотним бидляччям» нікого не називаю, тому просила б утриматись від особистих образ. з Новим роком тебе! гарного настрою!
Котигорошко відповів на коментар Ulcus, 02.01.2020 - 00:49
В чім я Вас особисто образив? Точність люблю і фактаж. і ще - де Вас тут називали дволикою? мене тут звинувачують у дволикості і ще у бозна-яких гріхах. от і нехай
Ulcus відповів на коментар Котигорошко, 02.01.2020 - 01:01
а я написала що ти? де, любителю фактажу? а образив тим, що не прямо, але досить прозоро натякаєш, що людей, які не належать до «грамотних і освічених» я вважаю «безграмотним бидляччям». для тебе ж головне - щирість, чи не так?
|
|
|