Сайт поезії, вірші, поздоровлення у віршах :: gudzyk: Оповідь про інтернат. Р. 6. - ВІРШ

logo
gudzyk: Оповідь про інтернат. Р. 6. - ВІРШ
UA  |  FR  |  RU

Рожевий сайт сучасної поезії

Бібліотека
України
| Поети
Кл. Поезії
| Інші поет.
сайти, канали
| СЛОВНИКИ ПОЕТАМ| Сайти вчителям| ДО ВУС синоніми| Оголошення| Літературні премії| Спілкування| Контакти
Кл. Поезії

  x
>> ВХІД ДО КЛУБУ <<


e-mail
пароль
забули пароль?
< реєстрaція >
Зараз на сайті - 1
Пошук

Перевірка розміру



honeypot

Оповідь про інтернат. Р. 6.

6.
         Сівши  до  вагону  метро, я  знову  уявив  товариша.  Він  ходить  з  камерою  по  всьому  місту, виїжджає  у  відрядження  й  дізнається  про  цікаві  та  вражаючі  події…  Подумалося:  навіщо  Михайлові  мої  розповіді  про  інтернат?  Врешті-решт, це  не  в’язниця  і  не  армія:  годують  п’ять  разів  на  день, часто  міряють  температуру, двічі  на  рік  призначають  масаж, ванни  та  інші  лікувальні  процедури.  Звичайні  люди  про  таке  можуть  лише  мріяти.  Інтернат  –  це  санаторій, інтернат  –  це  курорт…
         Але  поїзд  рушив  і  спогади  покотилися, мов  на  колесах.  
         –  Якось  за  поданням  виховательки  обрали  мене  до  ради  дружини.  Чесно  скажу, не  відмовлявся.  Важкого  й  незрозумілого  там  нічого  не  було.  Потроху, потроху  –  і  закипіла  робота.  Плани, сценарії, зустрічі.  Працював, ясна  річ, і  в  рідному  класі.  Зокрема, опікувався  проблемою  успішності.  
         Якщо  хтось  із  піонерів  раптом  починав  учитися  “нижче  рівня  своїх  можливостей”  і  ланка  нічого  не  могла  вдіяти, це  ставало  справою  цілого  колективу.  
         Я  говорив, що  всі  біди  трапляються  через  ледарство, і  пропонував, не  гаючи  часу, викликати  “таких”  просто  “на  дружину”.  Вихователька  не  заперечувала, але  наполягала, що  спочатку  треба  розібратися  самим.  І  за  методою  Макаренка  виходила  з  кімнати, залишаючи  невдах  наодинці  зі  схвильованими  товаришами.
         Але  траплялося, що  трієчники  дуже  псували  нам  показники.  І  з  наближенням  кінця  чверті  розмови  ставали  дедалі  нервовішими.  Одного  разу  вихователька  вчинила  дуже  необачно:  сказала, що  колектив  має  вжити  суворих  заходів  проти  порушників  навчального  процесу  –  аж  до  виключення  з  лав  піонерської  організації.
         Звичайно, вона  просто  хотіла  налякати  своїх  учнів, щоб  якось  їх  розворушити,    розкочегарити.  Подібні  засоби  виховання  новиною  не  були.  Ми  ще  не  стали  піонерами, а  нас  уже  намагалися  позбавити  цього  почесного  звання.  Та  того  дня  я  вирішив, що  розуміти  наставницю  слід  буквально.  І, коли  вона  вийшла, у  класі  почалися  імпровізовані  піонерські  збори.
         Швидко  взявши  слово, я  змалював  складну  політичну  ситуацію  в  світі  і  вказав  на  те, що  в  наші  ряди  проникли  люди, з  якими  не  можна  йти  у  розвідку.  
         –  Ми, – кажу, –  прагнемо  їх  перевиховати!  Ми  розкриваємо  перед  ними  досягнення  великого  жовтня!  А  вони  займаються  саботажем  і  ллють  воду  на  млин  американських  імперіалістів.  
         На  закінчення  я  висловив  думку, що  таким  не  місце  в  наших  лавах, і  запропонував  познімати  з  них  галстуки.
         Проблема  успішності  завжди  завдавала  великих  клопотів.  Та  й  відповідальність  була  колективною.  Через  забудькуватість  одного  учня  увесь  клас  могли  не  пустити  в  кіно  або  позбавити  вечірньої  прогулянки.  Тож  не  дивно, що  проти  моєї  пропозиції  ніхто  не  повстав.  Хлопці  та  дівчата  подумали, що  виключивши  трієчників  з  піонерії, ми  відплатимо  їм  за  всі  наші  страждання.  І, ясна  річ, вислужимося  перед  Степанидою  Іванівною.
         Одразу  була  влаштована  лінійка  з  горнами  та  барабанами, навіть  з  виносом  прапора.  Трієчники, побачивши, що  не  жартуємо, щиро  розридалися  й  почали  давати  різні  урочисті  обіцянки.  Казали, що  післязавтра  стануть  відмінниками.  Але  було  вже  пізно.  Їх  викликали  на  середину  кімнати, звинуватили  у  порушенні  клятви  й  нагадали  про  існування  караючої  руки  товариша.  Потім  під  спів  гімну  СРСР  у  них  забрали  галстуки…
         Невдовзі  повернулася  вихователька.  Вона  наївно  запитала:
         –  Ну, так  що  ви  вирішили?
         Хотіла, звичайно,  знову  почути  про  “останнє  попередження”, шефство  та  додаткові  заняття..
         Коли  я  доповів, запанувала  мертва  тиша…  Вона  не  перепитувала, як  у  випадку  з  вимпелом.  Але  дуже  напружено  обмірковувала  те, що  сталося.  Потім  зажадала  пояснень.  Я  вже  розтлумачив  їй, як  міг.
         –  А  яке  ви  маєте  право? –  запитала  вихователька, помітно  змінюючись  в  обличчі.
         Я  теж  був  досить  наївною  людиною.  Тому  сказав:
         –  Ви  ж  самі  учите, що  в  нашій  країні  усе  вирішує  колектив…  Ось  ми  й  розібралися  з  порушниками.  Тепер  їх  можна  викликати  на  раду  дружини.
         Потім  вихователька  знову  мовчала.  Очевидно,  думала, що  в  цій  ситуації  робити.  Одноосібно  скасовувати  вирок, який  виніс  увесь  клас, було  не  дуже  зручно.  А  погодитися  з  ним  Степанида  Іванівна  не  могла.
         Нарешті  вона  знайшла  вихід:  запропонувала  відкласти  “важливе  рішення”  на  кілька  днів.  Мовляв, треба  ще  раз  усе  зважити, ще  раз  подивитися.  
         Потім  розпочалася  самопідготовка,  потім  були  вечеря  та  футбол  по  телебаченню, потім – відбій…
         Наступного  ранку  життя  продовжувалося  так, ніби  нічого  не  трапилося.  Про  випадок  з  галстуками  згадали  лише  за  тиждень:  до  нашого  класу  прийшли  і  з  ради  дружини, і  з  комітету  комсомолу, навіть  парторг  причвалав…  Говорили  про  щось  протягом  двох  чи  трьох  годин  і  спільними  зусиллями  таки  “умовили”  нас  скасувати  своє  рішення.  
         Гадаю, що  загалом  Степанида  Іванівна  була  задоволена.  З  одного  боку, кількість  піонерів  не  зменшилася.  З  іншого  –  усе  начальство  побачило, яких  безкомпромісних  ленінців  вона  виховує.
         Щоправда, мені  вихователька  сказала  кілька  теплих  слів – коли  ми  залишилися  вдвох  у  кімнаті:
         –  О, інквізитор  знайшовся…  Дивись, як  би  сам  не  загурчав  на  вогнище…

ID:  297744
Рубрика: Проза
дата надходження: 04.12.2011 10:23:24
© дата внесення змiн: 04.12.2011 10:23:24
автор: gudzyk

Мені подобається 0 голоса(ів)

Вкажіть причину вашої скарги



back Попередній твір     Наступний твір forward
author   Перейти на сторінку автора
edit   Редагувати trash   Видалити    print Роздрукувати


 

В Обране додали:
Прочитаний усіма відвідувачами (988)
В тому числі авторами сайту (11) показати авторів
Середня оцінка поета: 0 Середня оцінка читача: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі..

ДО ВУС синоніми
Синонім до слова:  Новий
Батьківна: - Свіжий
Синонім до слова:  Новий
Enol: - неопалимий
Синонім до слова:  Новий
Под Сукно: - нетронутый
Синонім до слова:  гарна (не із словників)
Пантелій Любченко: - Замашна.
Синонім до слова:  Бутылка
ixeldino: - Пляхан, СкляЖка
Синонім до слова:  говорити
Svitlana_Belyakova: - базiкати
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ти
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ви
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ти
Синонім до слова:  аврора
Ти: - "древній грек")
Синонім до слова:  візаві
Leskiv: - Пречудово :12:
Синонім до слова:  візаві
Enol: - віч-на-віч на вічність
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Enol: -
Синонім до слова:  говорити
dashavsky: - патякати
Синонім до слова:  говорити
Пантелій Любченко: - вербалити
Синонім до слова:  аврора
Маргіз: - Мигавиця, кольорова мигавиця
Синонім до слова:  аврора
Юхниця Євген: - смолоскиподення
Синонім до слова:  аврора
Ніжинський: - пробудниця-зоряниця
Синонім до слова:  метал
Enol: - ну що - нічого?
Знайти несловникові синоніми до слова:  метал
Enol: - той, що музичний жанр
Знайти несловникові синоніми до слова:  аврора
Enol: - та, що іонізоване сяйво
x
Нові твори
Обрати твори за період: