[i][b](ВІРШІ В УКР.ПІДРУЧНИКАХ)[/b]
Я уважно вивчаю підручники для діток української школи,і періодично знаходжу там різноманітні віршики. Вони бувають різними. Є просто дуже гарні,приємні. Є відверто слабенькі,які викликають багато питань до Міністерства освіти і до упорядників цих підручників. Є взагалі віршики-загадки,і відгадуй,що ж автор мали на увазі? І претензія не до авторів,вони творять,і нехай. Питання до упорядників:навіщо в підручниках для дітей розміщувати вірші,які відверто вже не є тими,які можуть навчити дитину? Або ті,які відверто вже схожі на цілеспрямовану пропаганду деградації освітніх процесів. Питань багато,і ми до них повертатимемося не один раз. А поки ,почитайте новий віршик-загадку,який я знайшов в підручнику [b](Українська мова та читання : підруч. для 3 кл. закл. загал.
серед. освіти. У 2-х ч. Ч. 1 / Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2020)[/b] і спробуйте відгадати,що мав на увазі автор? Відповіді і думки чекаю в коментарях.[/i]
[b]Невидимий художник[/b]
Із вуглинки-невидимки
олівця собі зробив
і малює угорі
на березовій корі
вовка, жабу, черепаху,
зайця, мавпу,
диво-птаха,
і лисицю, і слона,
і ведмедя-ревуна.
Все малює
угорі
на березовій корі.
А хто малює?
Га?
Коментарі:
Olga Denisenko
А там є відповідь, чи хто що побачить, те й буде? Складна загадка. Було б цікаво дізнатись, що діти відповіли.
Ярослава Семко
Ого, ну й загадка! А хто малює? Вітер, може? Чи природа.
Татьяна Шугурова
Треба, щоб вас СБУ перевірили. Бо щось дуже тут розкритикували українську освіту під час війни
Ганна Іванівна
Татьяна Шугурова куди ви вже те СБУ тільки не тулите і до освіти добрались
Татьяна Шугурова
Ганна Іванівна 🤣🤣🤣
Мироненко Оксана
Ганна Іванівна ця недорозвинута Татьяна Шугурова в інших своїх коментах, всім пише, що вони проросійські боти, яких потрібно перевіряти СБУ.
Бо за "логікою" цієї баби, яка дременула від санітарів психлікарні - всі, хто критикує жахливу шкільну програму і підручники з друкованими робочтми зошитами - ці люди, є проросійськими сепарами.
Ганна Іванівна
Татьяна Шугурова недорозвинута
Мироненко Оксана
Татьяна Шугурова ну то із такими заявками, таких як ти і тих, хто тобі бідосі недорозвинутої "лайк" поставив - потрібно санітарів викликати на психічне освідування.
І якщо ти, ходяче непорозуміння не знаєш, то саме втручання у шкільну освіту, шляхом введення тієї горе-освітньої програми, яка робить із дітей неосвідчених і розумововідсталих - є втручанням в державний устрій та є втручанням до національної безпеки. Тому що освіта - є одним із основних факторів нацбезпеки і успішного соціально-економічного і політичного розвитку країни.
Саме тому, всі хто підримує як коментаторша Шугурова таку дебільну шкільну програму - і є зрадником країни. Тобто ти Шугурова і є та, яку потрібно в першу чергу перевіряти як сепаршу.
Ну і як юрист, я тобі як охлосу скажу, що якщо навіть ти і тобі подібні "стуканете" в те наскрізь просякнуте корупцією та невіглавством СБУ, то за хибний виклик вони ж тобі штраф впердолять. А на підстві паперових доказів твого стукачества, особі на яку ти бездоказово накляузнічала - можна із тебе заподіяну тобою моральну шкоду позов в суд подати.
Nadiya Kryvchun
Мій онук, 8 років, відповів, що то тінь від хмар. А я думаю, що то тінь від березових гілок з листям.
Валентина Мироненко
Коли я була дитиною, любила влітку лежати горілиць на лузі у високій траві і розглядати небеса. Вітер - невидимий художник - утворював із хмар свої дивовижні шедеври. Чого я там тільки не бачила: звірів, птахів, риб і навіть справжнісінького Бога, який сидів, увесь у білому вбранні на ледь підсвіченій сонцем рожевій хмарі, звісивши босі ноги. Жаль, що небесні картини швидко змінювалися за велінням невидимого художника - вітру. Діти, на відміну від декотрих дорослих, мають дуже розвинену уяву. Ставши дорослою, я познайомилася з творчістю Реріха-художника, завдяки якому існує й таке поняття, як Реріхівське небо. Оте, про яке моя розповідь вище.
Чому на березовій корі? Небо, хмарами помережане, могло ж нагадати поетові березову кору?
Наталія Меленишин
Ну, по-перше, автор написав вірш, а не загадку. Якщо укладачі підручника запитують учнів "як ти думаєш", то вони хочуть,щоб діти поуявляли, пофантазували. Там не вимагається конкретна відповідь.
Особисто я бачу так: горить вогнище у березовому гаї, вуглинка згорає - стає невидимою, а вгору піднімається дим. В клубах диму можна розгледіти різні малюнки.
Vira Palkina
Наталія Меленишин там якраз є питання:хто це? Га?
Валентина Кузнецова
Vira Palkina тіні це, і так зрозуміло.
Наталія Меленишин
Валентина Кузнецова там запитання звучить не "хто це", а як ти думаєш, хто МОЖЕ БУТИ невидимим художником?
Наталія Меленишин
Бувають у підручниках тупі вірші, але це не той випадок.
Раджу розкритикувати текст Тіни Кароль "Україна - це ти", який надрукували в підручнику. Бо там дупа повна
Валентина Кузнецова
Наталія Меленишин це пісня! Дуже гарна. Донька співає з задоволенням.
Наталія Меленишин
Валентина Кузнецова музика пісні дуже гарна, але текст пісні має недолугі місця
Наталія Меленишин
А взагалі я дякую Вільяму за ці пости. Вони породжують обмін думками, дискусії.
Yaryna Is
А може в цьому і є суть завдання - проговорити чому і хто 🙂
Шашіль 🙂
Ольга Сало
Хмаринка, легенький вітерець, який погойдує гілля дерев з листочками. Можна лягти, або уявити, що ти лежиш і бачиш художника який малює вовчика, черепашку, июта все що тільки можна уявити! Ось так. Вірш дуже гарний, розвиває у дітей креативність, увагу, критичне мислення, підсилює думку! Саме у НУШ цього вчаться діти! Звикайте! Наші діти зовсім інші, тому дайте їм свободу самостійно висловлювати свої думки, критикувати, щось змінювати! Не можна дітям перечити! Вони мають право на свою думку! Автор вірша-супер!
Валентина Кузнецова
Ольга Сало мені теж дуже сподобався вірш. Легкий для сприйняття, уяви, щоб вчити. Взагалі твори Чередніченка подобаються і мені, і доньці.
Оксана Худолей
Шановний, а хто сказав, що тут потрібна відгадка?
Renata Shcherban
Якщо Ви звернете свою увагу на підручники з ЯДС, залюбки Вас підтримаю. Віршик достатньо гарненький для підручника. А розгадайте но філворд з підручника для 4 класу... Ось пошукаю, надішлю посилання.
Vira Farion
То ви робите закид письменнику ,поету, лауреату Шевченківської премії ?
Steiman Imma
Vira Farion вірш слабенький … і Ви знаєте…і відчуваєте це якщо Ви насправді фвхівець… соромно
Vira Farion
Steiman Imma ??? Мені,а вам?
Валентина Кузнецова
Steiman Imma фахівець в чому? Літературних премій? Чи навчання дітей любові до книг, віршів, мови? Я прочитала вірша на одному подиху і мені дуже сподобався. І це певно, найбільша цінність творів та їх авторів.
Steiman Imma
Vira Farion діти Вам поважна я пані таких загадок і віршів напишуть без ніяких премій ….
Steiman Imma
Валентина Кузнецова дітям краще давати завдання щоб вони самі писали вірші і загадки … розвивати творче мислення
Vira Farion
Steiman Imma схаменіться,поет вже поважного віку,навчіться поважати когось і себе,не возвеличуйтеся....вже маєте що маємо.... Миру нам І ПЕРЕМОГИ! Пишіть ( хоча що буде коли ми тепер історію перестанемо вчити......) От і будемо ......не знаю ким....
Наталія Меленишин
Vira Farion якщо він отримав премію, то точно не за цей віршик
Наталия Бобровник
Малює природа.Вся березова білосніжна кора в чорних цяточках, які схожі на те, що автор у вірші перечислив.
Галина Федчишин
У вас неправильне уявлення про школу, яка, нібито має якомога більше знань (інформації) "запхати" дітям у голови. Навіть вірші, на вашу думку, пишуться з метою чогось навчити. А, насправді, школа (як і даний вірш) має розвивати уяву, фантазію дітей, творчі здібності, креативність, нестандартне мислення що допоможе в майбутньому створювати цікаві проєкти, працювати в команді і т.д. Вам не зрозуміти сприйняття дитиною 6-7 років певних предметів і явищ. Тому припиніть займатися нікому не потрібним критиканством або запропонуйте щось своє якісне, цікаве, пізнавальне і кардинально інше для шкільних підручників
Ольга Сало
Галина Федчишин а у вас правильне? Я там 50 років прожила! Пропрацювала у НУШ! Так що уявлення маю, тренінги пройшла, курси різні... Будете мене вчити про уявлення!!!!!!! Пишу вірші, друкую я, видала збірку... Не правильне уявлення...
Якось так.....
Галина Федчишин
Ольга СалоЯ також педагог і мама двох дітей, які вже закінчили школу, тому знаю, про що пишу. І чому така агресія? Ви ж пройшли безліч тренінгів і курсів. Я вас не знаю і не вела з вами ніякого діалогу. Коментар мій - виключно для автора допису. Тому н… Показати більше...
Наталия Бобровник
Ключове слово тут БЕРЕЗОВА КОРА !!! Дорослі нафантазували цілий вагон ще й невеличкий візок з приводу малювання.Ви що, не бачили білокору берізку яка розмальована чорними різноманітними цяточками? Мені в дитинстві було одне задоволення розглядати на берізці ці химерні чорні малюнки і фантазувати, на що вони схожі )))
Vira Palkina
Ну і хто це??????
Наталия Бобровник
Vira Palkina ПРИРОДА!!!) Вам ще одне питання:)А хто на обличчі веснянки малює???
Vira Palkina
Наталия Бобровник схоже на те.Дякую.
Валентина Кузнецова
Vira Palkina це тінь!
Ольга Возняк
Мороз ,.вітер.
Наталия Бобровник
Ольга Возняк що роблять мороз, вітер? Малюють чорні фігурки на білій березовій корі? Ви березу бачили? От, бідні діти...
Ольга Возняк
Наталия Бобровник Я не мала на увазі
березу,на увазі-- невидимі художники.
А ,чи бачила я березу-- думаю, що за
свої 62 роки,бачила не тільки березу.
Дивні ваші запитання...
Наталия Бобровник
Ольга Возняк а вірш Ви читали?
Ольга Возняк
Наталия Бобровник ви не маєте до чого
вчепитися-- думайте про щось краще...
Наталия Бобровник
Ольга Возняк буду думати про той вітер, що десь гуляє))) і малює))
Ольга Возняк
Наталия Бобровник думайте про
що хочете -- це ваша справа,я вас
зовсім не чіпала і не моя вина що там пишуть,горе-- поети.Вибачте,маю інші
справи.
Валентина Кузнецова
Дуже гарний вірш. Ну і ви знаєте, перед тим як проводити аналіз підручників, потрібно перевірити і вашу проф орієнтацію) Т як з віком ми, читаючи дитячі книги, бачимо їх зміст зовсім інакше, ніж бачать діти....А вірш гарний, легко читати, вчити, уявляти. Мені дуже сподобався!
Алла Витолиньш
Хороший вiршик. Дякую.
Валентина Кузнецова
Ви знаєте, з приводу "деградації освітнього процесу" та "не ті, що навчать дитину" Скажу не як вчитель. А як мама, що вчила уроки з дітьми двома і бачила програми кількох років молодшої школи протягом тривалого часу (син - молодша школа з 2012-2015рр та донька 2019 та до сьогодні ) Зараз краще, легше, цікавіше, зручніше в НУШ ніж ті роки, що вчився син. А за 2015й рік книга з домашнього читання - вірші було не реально читати! Не кажучи вже про вивчення. Так, може вони були дуже "розумні" і мали на меті дітям дати якусь багатограннісь чи чомусь навчити, АЛЕ вони були на стільки важкі та нудні, що читати їх було навіть мені тоді страшенно нудно і складно! Тому шановний, закінчіть вже копатися в "великих навчальних донесеннях" Часто в молодшій школі основне- просто з цікавістю прочитати вірш чи оповідання і описати це, або вивчити легко. Все інше- для таких вже як ви, але для вас і література інша. Тому досить займатися критиканством. Краще подаруйте бібліотекам школи цікаві книги.
Валентина Малярова
Валентина Кузнецова от птання,а які книги цікаві?Мо ,,шхуна Колумб,, чи ,,загублений світ"?
Валентина Кузнецова
Валентина Малярова цікаві? Для мене і доньки багато цікавих. Вам для хлопців чи для дівчат? В мене є списки для обох) тільки зараз інші цікаві, а не книги нашого дитинства.
Валентина Малярова
Валентина Кузнецова для бібліотеки !!!
Валентина Кузнецова
Валентина Малярова https://m.facebook.com/groups/393191144554346/permalink/1296734670866651/ ось для дівчаток, частина з бібліотеки
Валентина Кузнецова
Валентина Малярова а ось і для хлопців цікаве https://m.facebook.com/groups/393191144554346/permalink/1296735597533225/
Валентина Малярова
Валентина Кузнецова люди добрі,якесь ховайся в жито!!! Доки прочитаєш і мізки зламати можна.
Ні,такого нема!
Валентина Кузнецова
Валентина Малярова не треба ламати мізки. Книги гарні, деякі, такі як книги Марії Парр або Астрід Лінгренд, то взагалі і мені дуже проникливі і цікаві. Точно так, як і книги Рутківського. Ніколи не пізно з дітьми читати щось цікаве, навіть якщо в свої 40+ це і не звично!
Валентина Малярова
Валентина Кузнецова та ні,вибачайте.
Елена Вяткина
Невидимий художник. Це ж для діток, а вони повинні вірити в чудеса.
Helena Dubravina
А в кінці підручника є відгадки
Наталия Бобровник
Helena Dubravina вірно...Навіщо напружувати мізки ..Ось так і живемо...
Алла Кавун
Наталия Бобровник сама ти бідна, бо уяви не маєш. І мислення
Наталия Бобровник
Алла Кавун давайте не будемо ставити діагнози, якщо навіть не зрозуміли, про що йдеться).Бідні діти, які будуть слухати маячню, що на білій березовій корі чорні цяточки малює вітер, чи мороз...Бо бабуся 62 років таке каже...А з уявою і мисленням у мене все гаразд...Ось зараз уявила,як фантазують ті, що і вірша уважно не прочитали( там в перших і останніх рядках є підказка), а вже тужаться пояснити...
Алла Кавун
Я би сказала,що природа малює. І немаєкращого художника
Наталия Бобровник
Алла Кавун Сама до цього дотумкала, чи попередні дописи все ж таки перечитала?))
Алла Кавун
МЕНІ цікаво, яка освіта у автора рубрики. Невже вчитель та ще й філолог?
Наталія Подольська-Грабовська
На білій березовій корі чорні плямки, і вони можуть бути і в формі зайчика, черепахи, та кого завгодно. Я собі чогось так уявила. В кожного свої фантазії. А віршик славний!!!!!
Оксана Рапопорт
Хто малює ? Творець природи, Бог.
На білій березовій корі є різноманітні чорні плями , які своїм виглядом нагадують перечислене.
Анна Ланина
Природа,Творець
Анна Ланина
Гарний віршик,добрий
Nataliia Kosman
Який чудовий віршик
Микола Князевич
Автор вірша розглядав різноманітні чорні латки, які контрастують на білосніжні корі берези. Ці латки утворюються хаотично, довільно, утворюючи різноманітні фігурки, до яких приклала руку примхлива природа. Саме її автор називає художником.
Наталия Бобровник
Про зміст вірша.Прекрасний дитячий віршик для занять по ознайомленню з природою, зацікавлення навколишнім середовищем,закріпленням знань про рослини і тварин.Дітям можно просто повідомити, що дерево з білою корою і чорними цятками це- береза.А можна в такому веселому вірші донести відмінність берізки від клена чи липи.У дітей розвивають творчу уяву різними методиками.Цей вірш- яскравий приклад .(Автору посту на замітку).
Володимир Цімар
І малює на корі,
На березі-папері.
.
Наталия Бобровник
Володимир Цімар таке скласти можете тільки ви?)) На гонорар претендуєте?
Володимир Метелиця
Вірш гарний,навчає спостережливості, уважності, розвиває уяву. А вже як його запропонує вивчати вчитель, то його методика і рівень інтелекту. Дбаймо про такого вчителя і дітки будуть писати ще витонченіші поезії!
адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=971469
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 20.01.2023
автор: Вільям Шкільний-Підручник