Південна бджола

У  Покровську  Слободу  прилетіли  бджоли  –  нетутешні,  індійські,  з  блискучими  синюватими  крилами.  Місцевий  рудий  пасічник  особливо  цьому  зрадів,  бо  він  трепетно  поважав  бджіл.  Хоча  ставився  він  до  них  якось  улесливо  і  по-лакейськи:  «Бджілки-панянки  прилетіли,  знаєте…»  Це  він  говорив  аптекарям-алхімікам  з  набережної  вулиці.  Наче  здогадувався,  що  мед  вони  використовують  для  пошуку  панацеї  та  філософського  каменю  –  таємно,  в  підпіллі.  Але  вони  чи  то  не  вірили,  чи  уявляли  глибоководну  зневіру  і  говорили  коням  орловської  породи:  «Вйо-вйо!».  Залітні  бджоли  закусали  до  смерті  трьох  забрід  –  селян-косарів  із  Псковської  губернії.  Але  (знов  але!  Знову!  О,  Пандора  спокусниця!)  рудий  пасічник  тих  селян  анітрохи  не  жалів.  І  причиною  цього  була  зовсім  не  його  одвічна  слобідська  меланхолія,  а  спогад  –  свіжий  як  пахуча  слива.  Якось  гуляючи  болотцем  забуття  рудий  пасічник  підслухав  ненароком  необережну  розмову  тих  селян-личакоступів.  Говорили  вони  (точніше  онѣ,  бо  ці  хлібороби  -    жителі  еона  щелепоротих),  що  прийшли  вони  сюди  косити  не  траву,  а  зірки,  а  Сонце  вони  зріжуть  як  яблуко,  і  впаде  воно  на  зело  небуття,  а  Місяць  погасять  як  ліхтар.  І  настане  загальна  вічна  пітьма.  Місцевий  –  знову  ж  таки  покровський  архіпастир  Аквілоній  (у  світському  житті  Прокіп  Полузадов)  відслужив  за  тими  селянами  заупокійний  молебень  у  церковці-зітхальниці,  зиркаючи  маленькими  злими  очима  на  ікону  Миколи  Антіохійського.  А  рудий  пасічник  мізантропом  не  був.  Вечорами  він  любив  розмірковувати  про  твори  Плутарха,  казав,  що  Гіперборея  –  це  зовсім  не  біом  холоду,  а  втілення  світового  зла.  Але  йому  ніхто  не  вірив.  Односельці  особливо.  Під  час  чергового  прильоту  індійських  кусючих  бджіл  архіпоп  Аквілоній  бив  у  дзвони  –  голосно  і  протяжно,  ніби  закликаючи  Перуна  вибухнути  блискавками  над  похмурою  та  сонною  річкою  Ра.  Хто  він,  цей  чернець-недоук?  Невже  кульгавий  маленький  демон  Калі-юги?  Рудий  пасічник  крім  бджіл  любив  вирощувати  синій  льон  і  прясти  з  його  м’яких  волокон  нитку  долі.  Тканина  із  тої  пряжі  виходила  тонка,  оксамитова,  рожева.  Настільки  рожева,  що  трудівниця  Авдотія  (родом  із  заволокської  чуді)  вигукувала:  «Навіщо?!»  Багато  хто  в  Слободі  пам’ятає  про  газету  «Північна  бджола»,  що  видавалася  в  Невограді  Ладозькому  загоном  писарів-всезнайок,  але  мало  хто  знає,  що  була  ще  південна  бджола  –  дзижкуча  та  медоносна,  що  живе  в  кронах  дерев  Громовержця.  Південні  породи  бджіл  більш  вітряні  –  виховував  їх  не  Борей,  а  Зефір.  І  мед  у  них  солодший,  і  цілують  вони  сонні  квіти  наперстянки  гаряче.  І  гудуть  над  іржавими  ключами  від  ризниці  дзвінко  й  музично,  зовсім  не  так  басисто,  як  їхні  північні  убогі  побратими.  Місцеві  розкольники-старовіри  зустрічали  залітних  південних  бджіл  хлібом-сіллю  притупуючи  ногами  в  такт  дзвону  лугових  квітів-дзвіночків.  Безпопівці  у  чоботях-велетнях  –  вони  бджіл  розуміють  шляхетно.  Будь-яких,  навіть  кудлатих.  Рудий  пасічник  любив  читати  їхні  важкі  темні  книги,  ніби  не  читав  зовсім,  а  плакав  над  роками  псалмів.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=969612
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 29.12.2022
автор: Артур Сіренко