**** Війна! ****

Розбомблені  міста,  безліч  загиблих,  пошматованих  скалічених  людей,  дітей,  старих  і  немічних.  Біженці  у  яких  лишень  що  і  залишилось,  як  документи  і  крапля  дрібних  монет.  Кров,  сморід  і  бруд  змішалися  в  одне  єдине,  -  війна.
Учень  спитав  у  Вчителя:  "Чому  Бог  допускає  війну,  це  кара  Божа,  чи  Йому  байдуже  на  все  це?"  -  і  він  провів  рукою  навколо.
Вчитель  сидів  у  задумі  біля  зруйнованого  храму.  Потім  відповів:  "Ні,  не  байдуже.  Тільки  він  не  дивиться  на  події  так,  як  ми  на  їх  дивимось.
Для  нас  війна,  це  час  смерті,  а  для  Нього  -  час  спасіння".  Учень  подивився  на  вчителя  з  нерозумінням,  але  вирішив  спочатку  замислитись  над  сказаним.
Вчитель  неспішно  піднявся,  і  вони  пішли  вздовж  розбитих  будівель.  В  кінці  вулиці,  з  єдиного  вцілілого  будинку,  вийшов,  ледь  тримаючись  на  ногах,  сп'янілий  чоловік.  Він  лаючись  пнув  ногою  пораненого  пса,  який  зализував  свою  рану.  Підійшов  до  них,  і  з  презирством  запитав:  "Є  що  випити?"  Учень  відповів:  "Ні,  ми  не  вживаємо  спиртне".  "Тоді  дайте  мені  щось  поїсти",  -  з  вимогою  промовив  той.  Учень  хотів  відмовити,  бо  відчував  неприязнь  до  цієї  людини,  але  вчитель  велів  йому  віддати  хліб,  який  в  них  був.  Чоловік  отримавши  хліб,  пішов  до  себе,  а  вони  пішли  далі.  У  учня  в  душі  бурлило  невдоволення,  але  він  намагався  його  не  показувати,  бо  це  була  остання  їх  їжа.  Вчитель  запитав  учня:  "Чи  ти  вчинив  погано  віддавши  хліб  нужденному?"  "  Ні  вчитель,  не  погано,  але  ця  людина  погана  у  душі,  зла  і  сквернословна,  не  має  поваги,  а  має  лишень  бридку  наглість",  -  відповів  учень.  "Краще  б  ми  віддали  цей  хліб,  комусь  іншому",  -  понуро  добавив  учень.  
Вчитель  присів  на  повалене  від  вибуху  дерево.  "Але  ця  людина  також  хоче  їсти,  як  і  інша?",  -запитав  він.  "Авжеж,  але  не  краще  було  б  віддати  цей  хліб  тому,  хто  оцінив  би  цей  хліб,  не  тільки  як  харч  для  тіла,  але  й  як  милість  для  душі?",  -  в  свою  чергу  запитав  учень.  "Можливо,  -  відповів  вчитель,  -  Але  тоді,  ти  б  нічого  не  навчився".
"Для  Бога  тіло  людське  нічого  не  вартує,  це  прах,  який  з  праха  з'явився  і  в  прах  вернеться.  Для  Бога  важлива  душа  людини.  Війна  знищує  тіла  людські,  але  зцілює  душі.  Люди  згадують  Бога,  якого  в  мирному  житті  забули.  Розуміють,  що  усе  їх  багатство  не  варто  життя  близьких  і  рідних.  Люди  розуміють,  що  біль,  це  не  лише,  коли  в  тебе  горе,  але  і  в  когось.  Люди  вчяться  бути  терплячими  до  ближніх,  вчяться  бути  милосердними  до  нужденних.  Люди  жертвують  своїм  життям  спасаючи  інші.  Не  Бог  починає  війни,  але  Бог  їх  закінчує.  Закінчує  тоді,  коли  в  душах  людських  бажання  миру  більше  ніж  ненависті  і  злоби".  
"Але,  вчителю,  не  ми  почали  цю  війну,  ми  хотіли  миру,  чому  наш  народ  страждає  за  чужі  гріхи?  -  не  втримався  учень,  -  А  якщо  у  наших  ворогів  ніколи  не  зціляться  душі,  і  їх  ненависть  і  злоба  ніколи  не  буде  зцілена  миром,  що  тоді?"
"Невже  твоя  віра  у  Бога,  така  слабка?",  -  з  сумом  сказав  вчитель.  "Тоді  вони  знищать  самі  себе,  бо  усяке  зло  руйнується  з  середини.  Не  думай,  що  ти  не  маєш  гріха  перед  Богом,  бо  не  має  безгрішних  у  цьому  часі,  а  думай  як  спасти  душу  у  час  випробувань,  і  не  впасти  в  ненависть  і  злобу."
"Пам'ятаєш  того  чоловіка,  якому  ти  віддав  наш  останній  хліб?",  -  запитав  вчитель.  "Ти  спас  його  тіло,  але  не  спас  його  душу.  Що  з  того,  що  тіло  його  буде  живим,  а  душа  мертвою?  Так  і  з  війною  в  очах  Божих.  Що  з  того,  що  люди  будуть  жити  в  достатку  забувши  Бога,  а  їх  душі  не  матимуть  спасіння.  Бог  не  починає  війни,  Бог  лишень  дає  часу  бути".    

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=943426
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 28.03.2022
автор: Сергій Ранковий