Бог-Син діє



1

Бог  –  Дух;
Дух  –  добрий,  святий:
де  Бог  –  там  добре.
Прийшовши  з  глибин,  
Бог  творить  нас  добрими;
іде  в  глибину  –  
маємо  йти  за  Ним,  задля  добра;
отже,  є  неминучість  творчих  шукань  Його.

Зупинитись  неможливо,  спрага  до  гірнього  зро-стає,  повинна  зростати...  Зупинятись  творцеві  в  не-рішучості  перед  новим  і  незнаним  неприпустимо.
Бо  збільшиться  відстань  до  Всевишнього,  який  є  Шлях,  Істина  і  Життя,  значить,  зменшаться  в  ній  істина,  любов  і  можливості  шляху,  які  Бог  подає  для  руху...

Не  хочу  мати  на  землі,
Ані  на  небі  кращої  отчизни,
Як  Його  серце,
бо  тут  все  –  приблизність:
І  слуги,  і  раби,  і  королі,  і  плюралі...
Встаньмо,  Син  спас  мене:
Та  і  не  дав,  щоб  дух  змалів!..
Возстаньмо:  гляньмо  кожен  сам  на  себе...
Хіба  надбання  межиріч,
і  ятерів,  гостюг  і  берегів,
де  вмре  ще  й  Божа  річ  –
внесуть  на  Небо?
 
Якими,  кровопивці  хто,
заявитесь  –  нетребні...
Коли  –  Ріка  любові  –  Діва,  Її  Син
і  я...  одну  красу  й  любов!
одну  красу  й  любов
зносять  поети  з  Неба!..
А  як  –  Краса?..  та  слід  кровавить
Точність!  Потрібен  дух...
Здай  кров,  як  ти  такий.
«Дай  духа!»
«А  здай  кров!»  і  ції  –
сточки...
«Дай  духа!»
«І  яка  потрібна  точність?»
«То  в  Небо  пустите?»
«Та  в  Неї  не  «платочки»...
і  ти,  такий...»
«Долу,    т  е,–
опустять?»  І  –  і  –  і  –  точка!  а-а!
І  точка–  промінь  –  звідки
точність:
Про  неї  чули  співаки...
Та  спрага  гірня  не  мине:
Сидиш  і  слухаєш  прекраснії  дурниці...
А...
разом  всі  –  їли  небесні  полуниці...
А...
вдосконалювать  –  чомусь  завжди  мене!
Небесно  їли,  і  так  треба!..
Красо  душевних  протиріч,
Може  –  на  писках  ягоду  тиснути  треба?..
Що  на  обличчях?  що  –  з  облич??

Спокійно  слухати  поезію,  що  дихає  Духом...  гарно,  в  деяких  місцях  –  вивертає  кожухом...  досить
кріпкі,  мабуть,  ви!  Отже,  співтворите,  виникає  ва-ше...  і  –  будь-що  не  лякаєтесь  труда  сього!  Викре-шуються  іскри,  а  від  тих  –  запалюється  дух.
І  –  горіть...  Наймудріша  справа  це.  Стало  вам  добре...  «Поезія  страх  смерті  убива».  Дух  прийшов.
Отже,  й  називається  так:  життя  за  перевагою,  благодать  Духа,  любов  Бога,  духовні  енергії,  вишнє  полум’я,  якому  нема  назви,  і  закріпачити  його,  а  чи  визначити  неможливо,  натхненність,  яка  шлях  кладе  вільно  і  вперше,  спасіння  в  любов  Бога...
Як  сказав  режисер  Кучинський:  все,що  ми  творчо  звершуєм,  всі  здобутки  врешті  перетворюються,  підіймаючись,  –  в  Любов...  В  Любов  Бога.
Дивлячись  з  висот  –  Любов  Бога  і  веде  нас,  й  творить  здобутки:  найвнутрішніші  енергії  –  трансцендентні,  тому  просвітлюють  все,  дають  повноту.
І  знаємо:  любов  і  покора  волі  Божій  –  те,  що  в  чуванні  і  уважності  знаходили  і  оберігали  великі  мужі  і  співтворці  Бога...  це  і  вчинило  таких  власне  вели-кими.  Хто  із  земнородних  найбільший?

Починалось  Духом  в  Діві,
Й  завершиться  Дівою...
Коли  це  не  був  правдивим?
Ні,  –  питаю,–  я?
не  був  правдивим?
Лиш  до  Діви  наближатись  –
Зачинають  слуги  дяблові
гарчати...
(Душе,  отже,  досить  тумкать,
кінчай  пити  з  недотумками,
держи  думку...)
В  чому  сила  –  з  Христа  слова?
У    с  м  и  р  е  н  н  і    і    в    л  ю  б  о  в  і,  –
В  тім,
чого  не  мають  ці  чортове...
хладні  ходять  та  стужають
поклади  мертвоголові!
оддадуть  все  –
ріки  –  брови,
мертвість  газу  –  скучність  мови...
все,  мільярди!  цих  –  і  всіх,
знатних  –  сірих,  мудреців  –
і  ріку  крові...
щоб  забув  –  десь  Дух-Огень!!
і  Марія!  –  Богоплід,
найбільший  і  найвищий  плід  Його,
Огня-Любові!!!
То  невротичнії,  то  –  нервотичні
жучать  міста
та  жало  думки  злої–  в  нерви
другам  тичуть:  щоб  газ
ішов  –шкварчав
паралітичний!!  –
ого  досягнення...
Інакше  й  не  угріємось,  –  так  кажуть...
нащо  Марія?
То,  душе,  не  зумкай...
Ти  зрозуміла?
найважливіш  –  тримати  думку
і  до  огня  любові
піднімати...
й  підніматись–
огнем,  в  Огні!
Огонь  підхопить
і  посилить  Божа  Мати.

В  любові  Божій  зникають  страхи,  надзвичайно  важливим  це  є  .  Творчість  з  любові  –  світла  .  Вона  приносить  первинну  Радість...  яка  є  завжди  –  і  з    глибин  все  просвічує,  й  дихає...  Варто  тільки  торкнутись  її  мистецтвом  і  поезією,  чи  молитвою...  
Твір  справжній  –  молитовний  рух  світлого  духу  в  серці  і  душі!..  Що  буде  добрим  і  смиренномудрим  сказати  зараз?
Довіртесь  тепер  Божій  Матері...  Земною  була,  пройшла  всі  шляхи  життя  з  Духом  Святим,  пізнала  земне  й  небесне,  найбільш  настраждалась,  стала  Царицею  в  Небі,  Іпостасна  Особа:  єдина  до  кінця  виповнена  в  Тройці  і  поставлена  між  творінням  і  Творцем  для  спасіння  й  допомоги  всім,–  і  тим,  кого  більш  ніхто  й  не  спасає.  Чому  це  так?  Вона  знає  –  як  допомогти  кожній  особистості,  як  кого  вести.
Іти  нам  всім  разом,  нікого  не  лишаючи,  а  Божі  натхнення  поетів,  як  мовили  і  святі  –це  жах  і  видіння!!  Генії  від  Бог-Сина  –  це  страшне,  бо  –  надлюд-ське...  Це  –  незнане.  Божа  Мати,  наша  натхненниця  –  знає  все  і  допоможе.  Увага:  надзвичайна  важливість  моменту  цього!

Християнські  богослови  і  письменники  не  завжди  сприймали  думки,  особистий  духовний  досвід  (хто  не  мав  того  –  не  усвідомить)  і  твори  один  другого...  

Страшніше:  Церква  не  помічає  гниття  свого  –  саме  через  це,  звідси  роз’єднаність  і  нецільність  в  онтології  богослів’я  (точка,  до  якої  слід  прикласти  сили,  –  тут  вирішення  і  відповідь  Церкви  світові  тотальности  і  глобалізму).
Вкотре  ставить  Східна  Церква  перед  собою  –  і  не  дає  відповіді,  як  то  колись  давали  Собори,  –  на  глобалізм,  секуляризм,  неоновлення  культур  світу,  не-єдність  богослів’я  ,«науковість»  його  і  т.ін.  Без  внутрішнього  єднання  богослівського  Західна  і  Східна  Церкви  не  зможуть  об’єднатись,  єднання  зовнішнє  –  політичне,  відомо  від  кого.  Прекрасно  ж!  –  являється  велич  творіння  Божого  і  Велич  Бога  Великого:  прекрасно!  –  ще  гукнула  велично  й  відгукнулась  одвічна  колізія  й  нота:

в  старозавітніх  –  це  протистояння  пророків  і  ле-вітів,  ще  й  неприйняття  обіцяного  Примирителя  лагідного  Ісуса  Христа  з  повнотою  Одкровення  –  саме  законними  церковниками;

далі  –  тривалий  шлях  драматичних  шукань  природ  Тройці  і  Її  Іпостасей  в  необхідній  і  неминучій  боротьбі  прийнятого  –  з  одкровеннями  (самороз-криття  Святої  Тройці  і  Промислу,  відповіді  Соборів  –  шлях  преображення  земного  космосу  в  Царство  Небесне  в  умовах,  що  змінились);

нині  ж,  при  здрібнінні  і  безликості  «маси»  світу,  що  зрадила  душі  свої  і  померлих,  і  душі  ненароджених,  –  те  саме:  боротьба  керівників  різних  Церков,  «насиджених»  прийнятістю  –  з  мучениками  і  їх  відкриттями,  з  інакшими  способами  життя,  дарами,  інакшими  діями  благодаті  й  видами  її:  джерело  ж  всіх  –  Дух  Христів.

Яке  серце  не  почує:  належить  мученикам  –  чи  не  належить  єднатись,  спілкуватись,  обмінюватись  і  збагачуватись?  Христос  діє,  творить!  Геніями  діє  своїми.
Одкровення  з’єднання  Він  дає.  Священниками,  монахами,  творцями  в  миру.  І  бійтесь  Бог-Слова...

Тут  же  прямо  і  сміливо  бачте:  так  було  і  буде:  Фавор,  Христос,  преображенний  в  світлі  Слави,  а  біля  Нього  –  Ілля  і  Мойсей  (ясно)...  законодавач  і  сильний  духом  пророк.  
Отець  свідчить:  Його  слухайте.  Він  об’єднувач  в  Собі,  тож  освітить,  дасть  хід  і  шлях  всім.  Не  треба  нічого  додавати.  «Блаженний  ти,  Симоне...»
Щасливий  –  хто  з  любові  сильної  (!)  до  Христа
сповідує  Бог-Слово:  бо  прийме  найтонше,  найвнутрішніше;  інші  –  отримає  кожен  те  і  стільки,  яким  і  наскільки  є.  Як  любить  Ісуса,  а  Він  зробив  готовим  вмістити.
 В  слові  є  і  воля  Христова,  і  розум,  і  любов.  Є  –  то  є.  Невідоме  й  незнане.
Нове,  воно  і  є  новим  тому,  що  –  за  межами  відомого.  

В  межах  відомих  речей  –  вже  знане;  піввідоме  –  частково  згенероване,  принесене  з  проникнень  до  Божого  світу  чи  Царства  Небес.  В  межах  піввідомого  –  творять  обдарованості,  таланти,  зате  і  воля  й  свобода  –  в  обмеженні.
Цариця  Небесна  подає  одкровення  і  дари  –  поза  знаним.  Відкриття  стає  в  суперечність  із  загально-прийнятістю:  природа  цього  здорова:  так  і  повинно  бути  при  вдосконаленні,  цього  уникнути  чи  обминути  –  неможливо.  
Увага!  Гряде  крушіння,  трощення  стереотипів,  міфів,  личин,  застарілостей  з  минулого!  Тримайтесь  за  Діву-Матір:  передчуйте,  в  трощенні  всіх  масок  який  настає  жах...  Що  ж,  насправді  так!

Спосіб  творчого  Христового  генія  –  розсування  загорож,  долання  бар’єрів,  несвятої  невигостреності  всіх,  нещадне  розтрощування  обмежень,  розбиван-ня  всіх  детермінованих  мозковим  досвідом  масок,  
безнадійних  самих  по  собі;
 конфронтація  з  соціумом  в  «істинах  останніх  інстанцій»  –  в  стереотипах  і  мі-фах...  І  небувала  воля  в  творчім  польоті,  свобода  –  «божевільна»  як  для  земних!  –  траєкторія  вільного  польоту  в  люблячім  служінні  Ісусу  Христу  і  Святому  Духові!  –  і  плоди!  плоди!  плоди!  –просвітлюючі,  що  оправдовують  траєкторії  і  людські  таланти:  вся  творчість  –  молитва-життя,  і  все  життя  –  творчість!..

Завжди  в  молитовнім  духові  –  і  в  матеріалі  глибин.  В  чуванні  і  тверезінні  ума  –  в  серці  християнськім.  І  виховання  не  має  меж...  Нема  меж  служінню  Христу.  І  в  самому  носії  Христового  генія  розлом  навичок  з  культур:  найважча  боротьба  –  з  собою,  ороговілим:  з  нечулістю  внутрішньої  людини...  І  з  невидимим  зовнішнім,  котре  зв’язує  застарілу  природу...

Інколи  носій  генія  світського  каже:  «Щось  Бог  дрімає,  піду  і  я  подрімаю...».  Не  треба  вірити  цьому!  Всякий  геній  –  геній  скрізь:  завжди  в  жахливій  гли-бині  і  в  висоті  зосередження  духу!  Лише:  Христовий  геній  найкраще  чує  Христа  і  Матір,  а  геній  мирський,  в  своєму  роді,  –  особливо  знає  хитрий  демос-народ...  тому  так  хитро  й  каже...

Духовний  геній  тяжіє  до  духа  Христового!
 
2

Дух  Святий  не  прийде  в  пристрасну  душу  назавжди...  можливо  –  відвідає.  Він  –  благий,  омолоджуючий,  творчий,  готує  все.  Видів  благодаті  –  багато.  Благодать  в  священиків  –  одна,  в  ченців  –  інша,  у  творців  в  миру  –  ще  інша.  Та  джерело  їх  одне  –  Дух  з  Небес.
 Непорозуміння  були?  Були,  і  будуть  ще  страшніші,  чим  світ  далі  від  Хреста  і  Христа...  І  від  сильних  духом  і  любов’ю  геніїв.

Чим,  не  змовляючись,  засвідчили  святі  і  творці  правдивість  шляху  апофатичного  –  шляху  геніїв:  за-перечення  і  відкидання  земного  досвіду,  позитивізму  (за  принципом:  «не  те»,  «не  те»...)?  Подивіться:  різні  за  складом,  в  різних  і  в  чомусь  протилежних  служіннях:  ісіхаст  Йосип  з  Афону  з  даром  незламної  волі  і  тілесної  чистоти;  поет  Томас  Еліот;  священ-ник-богослов  Олександр  Шмеман;  наставник  акторів  і  духовний  керівник  Гротовський...  Чим  засвідчили?  –  терпінням,  покорою  жахній  вибраності,  смиренням  перед  Всевишньою  волею,  безперечною  любов’ю  до  людей,  довірою  до  внутрішнього  чуття  шляху,  що  витікав  з  Духа  і  їх  служінь  –  з  їх  ремесла...  

За  життя  їх  переслідували  сучасники,  звинувачували,  як  завжди,  в  «прелесті»,  в  незрозумілості  аж  до  шоку,  в  конфронтації  з  соціумами  і  особливо  –  з  державними  керівництвами,  і  смішними,  обслуговуючими  академічними  авторитетами...  («чернь»  з  «черню»:  подібне  до  подібного.)  Чому  їх  всіх  однаково  підозрювали  і  в  кінці  життя  неминуче  визнавали?
 Вони  йшли,  як  казав  Ісус,  до  кінця.  Були  мучениками  духу.  Бога  слухали  і  творче  служіння,  –  не  тих,  що  не  мали  їхнього  унікального  і  неповторного  вміння  з  практики  і  залишились  далеко  позаду...  Застосували  розум–  як  просив  Павло!!  –  на  ділі...  Перевіряли  все  і  тримались  кращого  –  у  зв’язку  з  Вишнім.

Бог  любов’ю  веде  всіх.  Правильно  зробити  душу  гарною  і  робити  ту  роботу,  яку  Бог  хоче,  а  не  іншу.  
І  як  Бог  хоче  –  а  не  інакше.  
Тільки  Христос  і  літургії  з  причастям  вкажуть...  
Ще  дивімося:  чернецтво,  поезія,  богослів’я,  мистецтво  театру  –  а  шлях  єднання  з  Богом  в  любові,  молитві  і  творчості  однаковий:  апофатичний,  –  мучеників  з  геніями...  І  тому  однакові  небезпеки  і  пастки:  у  відходах  занадто  «вліво»  чи  «вправо»  від  шляху  царського:  при  «лівизні»  фальш  основна  –  абсолютизація  форми;  а  в  «правизні»  –  надмірна  деформованість  змісту.  

Абсолю-тизація  форми  –  і  появляються  хвороби  ці:  побутовізм,  необновлюваність  розуму,  земність,  зупинка  на  ідеалізації  минулого,  старообрядність,  загнивання  в  формалізмі,  одягання  личин  і  безвихідь  лже-смирення!  втікання  від  життя,  лінь  і  небачення...  
Переважання  змісту  методом  нищення  форм  –  і  хворіють  в  деформаціях:  харизматики  всіх  відтінків,  частково  сюрреалізм,  що  сповзає  до  безбуттєвості,  низька  музика,  що  нищить  самозахист  живого,  різновиди  живопису,  що  в’язнуть  в  земному  менталі,  а  все  –  на  шкоду  здоров’ю  і  Церкві:  преображенню  в  Царство  Небесне  –  «тут  і  зараз»...  і  чи  потрібно  ще  для  небесно  мудрих?

В  словниках  і  свідомостях  християнських  народів  безформне  –  це:  огидне,  нечисте,  бридке,  неподібне.  Лик  духу  не  просвічує  в  творчості  і  в  обличчях  цих,  що  в  пастках:  від  порушень  проти  ладу  Духа  –  личини  і  безликість...  Самі  винуваті,  не  Бог,  що  і  видно...
Глибинні  зв’язки  і  відповідності  є  –  як  між  змістом  і  формою,  так  і,  що  менш  знайоме  всім,  між  видимим  і  невидимим  боками  цілого  світу  Божого.  Високий  зміст  може  і  приймає  відповідну  тонку  форму,  грубої  –  уникає.  І  талантам  є  необхідність  поступово  вдосконалюватися...

«Найвище  отримає  від  Бога  той,  хто  готовий  отримати»  (св.  І.Золотоуст).
 І  з  поміччю  Бог-Слова,  внутрішнім  серцем  втримуватиме  як  дар  духовний  геній,  убезпечуватиме  співдержання  (содержание).
 Це  –  цільність  в  серці  з  Христом.  І  –  вже  серйозна  розмова.  Це,  хай  Бог  дозволить  сказати,  близько  до  спасіння...  Бо  весь  світ  витончено  хворий  половинчатістю,  нерішучістю,  погордою,  ще  й  роздвоєнням  душі!  Бо  не  бажають  підкорити  розум  земний  –  духові,  цареві  істинному,  аби  не  зцілитись...
 Коли  людина  зцілена,  Христу  є  через  що  дати  любов.  Як  не  краде  і  не  приміряє  чужу  цільність...

Хворий  світ  рідко  прощає  спасительне  уздоровлення  і  талантам,  бо  хотів  би,  щоб  все  хворіло,  як  він...  Маймо  небесну  мудрість,  друзі!  Що  є  це  –  близьке  до  патології  –  роздвоєння  керівників?
Маємо  політиків  і  тих,  хто  дає  будь-чому  і  всьому  наукове  «забезпечення»?  (Кому  слід  від  благодаті,  ті  знають  в  них  міру  спущеності  до  ризику  незворотніх  змін...).  
По-богослівськи:  іпостась  особистості  не  справляється  з  усіями  (усії  –природи)  фрагментарними  і  отемненими,  а  вона  покликана  іпостазувати  їх:  просвітлювати  і  зцілювати  душу  і  всю  людину  в  цільність-здоров’я.  Тільки  духовна  душа  є  вперше  здоровою  (початок  цього  –  з’єднання  Христом  очищеного  розуму  з  серцем  внутрішньої  людини),  тому  захворювання  і  навіть  «перекоси»  вже  не  загрожують  душі  духовній,  лише  –  душевній...  

Духовній  душі  є  небезпека  –  зарозумітись...  

Головне  –  не  опускатись  поетам  і  митцям  до  політичних...  Щоб  не  згубити  духовні  ведення  і  розсудливість.  
В  упалого  світу  виходу  нема.  Вихід  один  –  у  «вертикаль»:  у  внутрішню  людину  до  Бога  Христа.  В  Христі  лише  свобода.  З  практики  мовлю  все.

3

Хто  керує  світом?  Це  –  «бабукуваті»,  як  точно  називають  один  другого  «керівники»  світу...  Не  знають  лише  що  робити  з  собою.  Світло  з  грунту  не  засяє.  В  керівниках  –  актори,  офіцери,  різні  схоласти  площиннолобі...  нема  Невських...  Є  диявол,  торжествує  –  де  в  душах  і  країнах  покинули  Христа...  Який  народ  –  така  й  церква...й  сила  віри.
Церква  виявляється  безсилою,  бо  не  має  змоги,  через  сварки  й  нелюбов,  назвати  речі  своїми  іменами.  

Робить  це  в  силу  професії  поет  духовний.  Хочу  я  цього?  Ні.  Дяка  Богу  –  воцерковлений  Христом  розум...З  вишнього  –  не  в  доведеннях:  або  не  загоряється  душа,  або  –  загоряється.
Духовний  геній  і  Любов  Божа  (духовна  енергія  зсередини)  запалюють  дух,  очищують  серце  і  ум  і  знаходять  в  Христі  шлях  –  свободи  і  любові,  і  життя  в  Волі  Божій.  Що  готове  загорітись  –  зрушується  благодаттю  Духа;  без  благодаті  –  не  загориться  й  не  зрушиться  ніщо;  і  говорити  що-небудь  нема  сенсу.

Тому:  як  відрізнити  досконалого  від  середнього?  Досконалий  говорить  з  благодаті:  що  хоче  благодать,  тільки  те  говорить.  Тому  благодатній  творчості  генія  з  Христом  слід  очікувати  протистоянь  від  озлоблених  і  інтелігентних,  які  в  жахливо  тонкій  пастці,  без  Церкви  –  непоборній.  І  від  добропоряд-но-інерційних,  бо,  знаєте,  треба  трохи  часу  на  просвітлення  свідомості,  подолання  своїх  «плоті,  світу  і  диявола».  Милосердіє  потрібне  до  всіх,  і  генія  не  зупинити...  Нині  Бог  не  в  центрі  всього  життя,  і  Церква  розгубилась  з  одвітом  на  тотальну  світськість,  все  і  всі  в  підмінах,  вільно  чи  невільно  –  в  грісі;  але  і  міфи,  до  цих  пір  нездоланні,  –  теж  в  «перемеленні»...

 То  для  знаючих  прояснішає:  це  і  є  найпрекрасніший  момент  для  геніїв!..

Пробиватись  в  незнане  і  нове!  Оновлювати  найперше  себе:  щедрість  душі,  розуму  і  серця!  Підривати  вражені  загибеллю  культури  світу(підмінених  –виводити  в  правдиве  світло),  –  вперше  знаходити  правдиву  картину  світу  Божого!  Поставити  культури    перед  лицем  Всевишнього,  Він  їх  виповнює.  Христом  оновити  культури  –  це  поставити  Бога  в  центр  життя  знову!..

«...щоби  Вишнєє  начало
частіше  нас  перемагало  –
щоб  ми  росли  Йому  в  одвіт!»
                                                 (Томас  Еліот)

Просвіти  і  прориви  є.  Христос  переможе  в  культурі,  шляху  назад  нема  і  іншої  перемоги  у  світу  нема...  Він  вважав  за  потрібне  бути  «в  контексті»  існуючих  культур,  що  і  явив  своїм  прикладом  життя  і  слова,  коли  ходив  по  землі:  безпорочна  і  безгрішна,  лагідна  і  смиренна,  любляча  людина...  
Ви  совість  маєте?  Він  же  сказав:  присланий  спасти  душі  і  світ  цей  Отцю,  що  на  Небі.  Не  заневолити  в  загибелі,  а  спасти  всіх  з  любові  до  нас...  Мова  не  про  єдине  земне  царство  з  Антихристом,  спробу  чого  показали  Іоану...  Бо  в  Царство  Небесне  спасе  Ісус  Христос  вже  після  Антихристових  спроб!  (  Як  нас  б’є  сатана  за  правду!!..)

Іншими  словами:  Христос  іманентний  в  трансцендентності  і  трансцендентний  до  іманентного:  Він  як  найвнутрішніший  рухає  і  свободу,  і  творчість,  і  всі  культури  –  до  Себе.  
Так  і  Богородиця  Марія  не  відмовила  жодній  мусульманці  –  коли  та  просила  за  щось,  від  чого  не  втримати  сліз...  і  з  огляду,  що  гинуть  явно  –  й  надалі  не  відмовить!  

Вище  ж  не  може  нижчого  згіршити  чи  відкинуть:  то  ж  Небо  –  протилежне  всьому  земному...  й  отемненості  розуму  також!
Розум  без  Христа  –  що  є?  неповнота,  невдячність,  бо  не  знає  Бога  прямо  –  єднанням.  Тому  «мнєнія»  непробивні:  засліпленість  розуму  собою,  незнання  своєї  немічності  і  звідси  –  гордість!  людина  «мозково  щаслива»...  і  куди  й  чого  рухатись?  Все  складнощі,  безрадісність  і  страхи!  (Без  Христа...)  Найгірше  –  що  не  помічається  нічого.  Ні  в  собі,  ні  в  світі,  ні  в  богословії  Христовім.  
Сатана  сьогодні  впевнений  дуже;  без  Христа  ніщо  не  можливо,  релігії  без  Ісуса  –  ляльки  обрядові.  

Де  вихід?  Якраз  в  Євхаристії  відбувається  найповніше  те,  що  і  в  оновленні  культур  і  мистецтв:  пробивання  шкаралущ,  знімання  отемнень,  проливання  нового  світла  на  суть  речей  і  здіймання  всього  перед  очі  Бога  Христа,  і  –  далі  –  таємниця  зцілень  у  Вищому  світлі.
 Простота,  мир,  радість,  любов.  (Протилежне  від’єднаним  від  Бога.)  

Що  свідчить  про  підйом  віруючого?  –  бачиться  все  у  світлі  вищому  і  збільшується  милосердя  й  любов.  Це  Христос  укорінюється  в  серці  і  душі,  і  як  Бог  проявляється  світлом  і  теплом  духовним,  тобто  –  Правдою  і  Любов’ю.  І  нічого  ніхто  не  зможе  заперечити  віруючим  на  практиці,  як  Він  і  казав.  Та  потрібно  обов’язково  все  підносити  пошуковим  «вибухом»  лише  до  Христа  –  не  до  абстракції  чи  транс-цендентності  якогось  Розуму  в  Космосі.

 Бо  варвар  лише  нищить,  не  споглядає  і  не  співтворить  Богу,  не  живе  творчо  в  тайні  Літургії  і  радості  причастя-єднання-пізнання  Христа,  як  віруючі  і  творчі  митці.  
Співтворчість  в  цій  книзі  вища,  ніж  в  попередній  трилогії  «Руки  Теурга».  Слово  являє  –  я  передаю.  Це  основне.  І  не  до  «проблем»  Церкви.  Христос  не  окраде:  хай  генії  мирські  не  остерігаються.  І  серце  Богородиці  більше,  ніж  всі  релігії  і  культури,  –  з  практики,  не  зменшить  Вічна  Діва  «семипільних»!!  

Бог  явив  небувале  в  одній  точці.  Божий  Задум  неухильний  і  послідовний:  якщо  «наукове»  богослів’я  частин  Церков  і  Розум  Соборний  не  відповідатиме  Задуму  Бога  і  Матері,  ви  закінчите  самі  думку:  Церква  робитиме  роботу  варвара...  А  як  же  сповідування  віри??..

Ви  ж  мали  б  розум,  якби  почули:  мова  про  більше,  ніж  я...  З  Христовим  генієм  –  Христовий  шлях.  Прожити  цільне  життя  –    і  як  прожити!  –  щоб  отри-мати  його.  Шлях  –  на  якому  темне  в  нас  піддається  просвітленню,  –  це  процес,  рух,  втримання  досягненого  і  подарованого.  Виходим  за  обмеження,  просвітленням  виявляєм  «дірки»,  «гачки»  і  пустоти,  зцілює  Христос,  дарує  повноту,  в  повноту  Радости  Господа  ввійдемо,  і  вже  входимо.  
Вибух  духовно-еволюційний  гряде.

Царські  священники  і  поети  почули.  
Здогадаєтесь?  щось  негарне  з  вами,  якщо  не  любите  беззавітно  й  до  самозабуття  Ісуса!  
Що  це  –  не  любити  єдину  Боголюдину,  Спасителя  всіх??  Себе  любити  в  Церкві?

Зірочки,  зірочки,  так  на  небі
багато,  багато!
З  середин  Світло  –  із  Розп’ятого  світу
до  менш  розп’ятого
квіти  довжаться  в  губи
зорі  довжаться  в  губи
серця  довжаться  –
хто  нас  полюбить
Зірочки  і  серця!
так  на  Небі  багато!
Нас  бо  любить  –  усіх  –  
Всепочаток...

7  липня  2008,  день  Великого  Іоана  –  
Предтечі  і  Хрестителя  Христового

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=883409
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 20.07.2020
автор: Шевчук Ігор Степанович