Думки вголос. Чи дружать молодість та віра?

Вітаю,  шановні  друзі!  Щоразу,  акумулюючи  думки  дотиками  пальців  до  клавіатури,    я  намагаюся  нібито  зазирнути  по  той  бік  екрану  –  чи  є  там  юні  обличчя?  Тож  пропоную  сьогодні  разом  поміркувати,  наскільки  християнство  в  наш  час  може    зачепити  молоде  покоління.    
Ми  часто  бачимо  на  афішах  вікові  позначки:  дванадцять,  шістнадцять  або  вісімнадцять  плюс.  А  яку  цифру  краще  поставити  поруч  із  Православ’ям?  Тридцять?  Сорок?  Або  краще  взагалі  –  шістдесят?  Бо  іноді  здається,  що  релігія,  яка  існує  ось  вже  дві  тисячі  років,  не  може  бути  цікавою  в  епоху  Інтернету,  надшвидких  ґаджетів  або  підкорення  космосу.    До  речі,  про  космос:  ви  будете  вражені,  але  величезна  кількість  космонавтів  (починаючи  від  Юрія  Гагаріна)  –  віруючі.  І  хоча  радянська  пропаганда  намагалася  записати  Гагаріна  в    атеїсти,  двадцятисемирічний  першовідкривач  космосу  без  остраху  відвідував  Троїце-Сергієву  Лавру  та  підтримував  ідею  відновлення  зруйнованого  храму  Христа  Спасителя.  Так  само  й  наш  Леонід  Каденюк  –  перший  український  космонавт  –  був  людиною  глибоко  віруючою.  Причому  повірив  у  Бога  саме  під  час  перебування  на  орбіті.  Годі  вже  й  казати  про  безкінечний  список  вірян-вчених,  серед  яких  Ньютон  і  Коперник,  Галілей  і  Паскаль,  Пастер  і  навіть  батько  квантової  фізики,  чиї  відкриття  перевернули  уяву  людства  про  реальність  -  Макс  Планк,  який  був  переконаний:  релігія  і  наука  не  виключають,  а  доповнюють  одна  одну.  І  саме  зараз,  коли  теорія  відносності  або  багато-вимірність  простору  стали  частиною  нашої  картини  світу,  набагато  легше  сприймати  численні  Євангельські  дива  та  концепцію  Царства  Небесного…
Отже,  віра  в  Бога  не  має  нічого  спільного  з  відсталістю  та  невіглаством.    Але  наскільки  Християнству  пасує  молодість  з  її  революційною  завзятістю?  Зауважу  –  свого  часу  вчення  Ісуса  з  Назарета  стало  справжньою  революцією  свідомості,  а  Його  Самого  ортодоксальні  юдеї  вважали  тогочасним  «трікстером»,  що  ламає  споконвічні  шаблони.  Сам  Господь  порівнював  Своє  Новозавітне  вчення  з  молодим  вином,  яке  потрібно  вливати  в  нові  міхи.  Напевно  невипадково  більшість  з  апостолів  були  молодими  людьми,  а  улюблений  учень  Христа,  Іоанн  Богослов  –  той  самий,  який  написав  одне  з  Євангелій  та  книгу  Апокаліпсис  –  взагалі  безвусим  юнаком.  Бо  молодість  не  любить  жорсткого  регламенту,  а  Христос  пропонує  справжню  духовну  свободу.  Молодість  не  терпить  фальші  та  обману,  а  Христос  закликає  визволитися  від  лукавого  та  жити  за  Божою  Правдою.  Молодість  гостро  відчуває  несправедливість,  а  Христос  приходить  як  Праведний  Суддя,  перед  Яким  значення  мають  тільки  реальні  вчинки.  Молодість  прагне  знайти  вищий  сенс  життя  -  і  в  той  час,  коли  цей  світ  намагається  жити    за  принципами  «око  за  око»  або  «хліба  й  видовищ»,  Христос,  так  само  як  і  дві  тисячі  років  тому,  пропонує  кардинально  новий  підхід:  шукайте  передусім  Царства  Небесного  та  Правди  його.  І  тоді  решта  усього  земного  вам  обов’язково  додасться…
Звісно,  це  зовсім  не  означає,  що  всі  молоді  люди  з  легкістю  стають  християнами.  Для  цього  потрібна  дуже  важлива  зустріч.  Пригадую  з  цього  приводу  історію  одного  юнака  –  озлобленого,  розчарованого  та  скептичного,  який  підпав  під  вплив  думки,  що  буцімто  Християнство  –  це  суцільна  вигадка  і  брехня.    І  для  ось  того,  щоби  остаточно  цьому  переконатися,  поставивши  усі  крапки  над  «і»,  вирішив  …  прочитати  Євангеліє.  Прочитати,  щоби  закрити  –  назавжди.  Для  цього  винахідливий  юнак  обрав  найкоротший  варіант  –  Євангеліє  від  Марка.  Але  коли  сів  за  стіл  та  неохоче  почав  читати,  з  несподіваною  силою  відчув,  що  навпроти  нього  за  столом  –  Сам  Христос,  і  що  Він  –  абсолютно  реальна  Постать…    Фінал  цієї  історії  вражаючий:  цей  юнак-невіра  увійшов  в  історію,  як    всесвітньовідомий  архіпастир  та  богослов,  митрополит  Антоній  Сурозький.  І  в  кожній  його  проповіді  було  те,  чого  молодість  прагне  понад  усе.  Ви  спитаєте:  чого  ж  саме?  Як  часто  під  зовнішньою  бравадою  хіпарів  та  реперів,  рокерів  та  панків  приховано  поранене  серце,  яке  так  само,  як  і  раніше,  шукає  захисту  й  прийняття,  щирості  й  відданості…  Так,  молодість  з  усією  енергією  свого  максималізму  понад  усе,  як  і  дві  тисячі  років  тому,  шукає  Справжню,  Щиру  та  Віддану  Любов.  Але  чи  можливо  знайти  на  світі  Любов  до  людини,  досконалішу  аніж  у  Господа  Ісуса  Христа?  Адже  це  саме  Він  приймає  нас  такими,  які  ми  є.  Це  саме  Він  чекає  на  наше  каяття  до  останньої  миті.  Це  Він  розділяє  з  нами  усі  наші  поневіряння  та  скрути.  Це  саме  Він,  зрештою,  не  просто  розповідає  про  те,  як  нас  любить,  а  й  на  підтвердження  цієї  Любові  віддає  за  нас,  нерозкаяних  та  впертих,  власне  життя…  Звісно,  молодь  любить  ставити  складні  питання  –  на  кшталт:  «А  чому  тоді  в  цьому  світі  так  багато  зла  –  йдуть  війни  та  гинуть  невинні?»  Свого  часу  один  старець,  який  дуже  любив  спілкуватися  з  молоддю  –  Паїсій  Святогорець  –  на  це  зауважив:  «Я  б  давно  збожеволів  від  несправедливості  цього  світу,  якби  не  знав,  що  останнє  слово  залишиться  саме  за  Господом…»  Тож  сміливо  прямуймо  по  життю,  міцно  тримаючи  в  долонях  руку  Воскреслого  Христа.  І  не  відкладаймо  на  потім  зустріч  із  Тим,  хто  приготував  усім  нам  дар  Вічної  Молодості  в  Своєму  Досконалому  Небесному  Вимірі!
     

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=881542
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 03.07.2020
автор: Протодиякон Микола Лисенко