Майже автобіографічне ( Школа, або струс головного мозку )

[i]          -  Та  не  хочу  я  в  ту  школу.  невже  не  можна  привести  додому  няньку,  котра  вміє  читати,  писати,  рахувати,  і  мені  з  радістю  цим  поділиться.  А  решту  мій  розум  сам  доглупає,  до  чого  я  маю  хист,  -  переконував  я  маму,  котра  щось  теревенила,  як  мені  буде  важко  у  житті,  коли  залишуся  малограмотний.  Можна  подумати,  коли  заб"ють  мою  бідолашну  голову  усіляким  хитромудрим  непотрібом,  я  враз  просвітлію...Дурня  то  все.  
         Життя  дається  тільки  раз,  та  повинно  бути  однією  яскравою  миттю,  як  весняний  промінь  серед  людських  зим.  І  насолоджуватися  ним  -  моя  прерогатива.  А  що  ж  суспільство  робить  ?  Бере  ту  нещасну  дитину  у  свої  ціпкі  лещата  і  виховує  покірних  солдатиків,  котрі  будуть  виконувати  усілякі  його  примхи  та  капризи.  А  я  не  хочу,  я  хочу  бути  самим  собою  (  не  начальником,  щоб  керувати  кимось,  тим  паче  підлеглим,  аби  підкоритися,  бо  так  того  вимагає  життя).    А  може  я  є  восьме  диво  світу,  унікальне  та  неповторне.  Не  заважайте  йому  розвиватися...
       -  Ану  марш  до  школи,  теж  мені  Мартен  Лютер  Кінг  знайшовся,  -  вже  без  жарту  нагримав  на  мене  батько.  
         -  Гаразд,  я  піду,  але  знайте,  що  за  100  літ  жодних  шкіл  не  буде...Кожна  дитина  буде  виховуватися  індивідуально,  і  вчителів  надоїдливих  також  не  буде.  Замість  них  будуть  комп"ютери  -  няньки.  Все  пояснять,  розкажуть,  допоможуть.  Та  й  міністерства  освіти  не  буде  з  його  незрозумілими  функціями.  
             І  ці  діти  майбутнього  створять  новий  набагато  якісніший  світ  без  воєн,  без  корупції,  без  агресії.  Кожен  буде  прищеплений  так  званими  уроками  щастя,  котрі  будуть  успішно  прив"язані  в  процесі  загального  розвитку  дітлаха  на  тих  же  комп"ютерах  -  няньках.  Адже  головне  їх  завдання  -  зробити  щасливими  кожну  маленьку  особистість.  
           Але  це  буде  пізніше.  Наразі  мені  поставлене  надто  складне  завдання.  10  літ  займатися  казна  чим  на  чиюсь  догоду.
           І  ось  перед  мною  просторе  приміщення.  Навколо  мене  метушаться  такі  ж  неуки.  як  я.  На  портретах  висять  якісь  зарозумілі  дядьки.  Один  із  них  у  кепці  з  хитрим  чи  то  лукавим  поглядом.  Від  такого  мабуть  годі  щось  чекати  чогось  доброго...  
           Спробую  сісти  за  парту.  Ой,  чому  так  гризе  ?  Це  не  в  колисці  тобі  гойдатися...  Завидую  білою  заздрістю  фінським  діточкам.  Їм  дозволено  вільно  сидіти  на  коврику  в  зручному  положенню.  
           А  хто  це  прийшов  до  нас  ?  Вчителька...Ну,  справжня  богиня.  Скільки  пишності  у  погляді.  Вона  все  знає  на  відміну  від  мене.  Починає  щось  говорити  та  ще  й  оцінки  обіцяє  ставити  пізніше.  За  що  така  кара  ?  І  які  ще  домашні  завдання  додому  розв"язувати  ?  Це  вже  диктатура.  не  знаю  правда  чого...  Пролетаріату  ?  Та  ні...Здається  над  особистістю.  
           Замість  того,  щоб  провести  найкращі  роки  життя  у  мультиках,  іграх  на  свіжому  повітрі,  медитаціях  на  лоні  природи  зі  своїми  метеликами  у  голові  ті  бонзи  -  вчителі  будуть  щось  втовкмачувати  у  мою  свідомість  незрозумілі  формули  з  математики  (  сам  чорт  собі  хребет  поломить  від  них  ),  чи  хімічні  реакції  по  хімії  (  все  одно  колись  усе  зірветься  ),  чи  лабораторні  досліди  з  фізики  (а  хіба  я  Енштейн,  чи  Ом  ?),  чи  запліднення  личинок  з  біології  (  сама  природа  єства  все  розкаже  і  покаже  ).
           Це  все  для  "  зубрил  "  та  "  ботанів  ".  Життя  набагато  простіше  і  водночас  складніше  за  будь  -  які  сухі  теореми  чи  рівняння.Той  умовний  невідомий  ікс,  або  ігрек  можна  шукати  ціле  життя,  і  не  знайти  ніколи.  А  жити  якось  треба.  Більшість  з  нас  в  майбутньому  розлетяться  по  світі  на  заробітки  виконувати  прості  чорнові  роботи,  де  не  треба  мати  багато  розуму,  -  головне  фізичну  силу,  витривалість  і  кмітливість.  Хто  ж  надумає  поступати  у  ВУЗ,  йому  скажуть  :  "  Забудьте,  що  вас  вчили  у  школі,  тут  буде  все  по  -  іншому..."
           І  чому  так  мало  уроків  фізкультури  ?  В  дорослому  житті  здоров"я  буде  відігравати  чи  найголовнішу  роль.  А  де  уроки  футболу  ?  Подивіться,  наша  збірна  ніяк  не  може  стати  чемпіоном  світу,  клуби  так  і  не  здобули  жодного  разу  Кубок  Європейських  Чемпіонів.  А  все  починається  з  малого,  з  тренувань  у  спортивних  гуртках  та  занять  на  уроках  футболу.
           А  чому  на  уроках  співів  не  має  гітар  ?  І  чому  такий  убогий  репертуар  пісень.  Хто  ж  тоді  у  майбутньому  буде  оспівувати  усю  недосконалість  буття.  Кожному  варто  було  б  роздати  по  гітарі.  Обов"язково  відкриються  нові  Боби  Ділани  чи  Джоани  Баєз.  
           Про  історію  та  літературу  краще  промовчу,  бо  можу  не  стриматися.
           Агов,  хлопці.  І  навіщо  один  одному  обличчя  бити  після  уроків,  воно  ще  пригодиться  для  поцілунків  з  дівчатами.  Особливо  вперті  забіяки  могли  би  записатися  в  боксерський  кружок    (  якби  він  був  )  та  в  майбутньому  заробляти  пристройні  гроші.  Майк  Тайсон  підтвердить,  що  це  є  дуже  прибуткова  справа.
           Ну  нарешті  перерва.  Можна  перерватися  на  спокійний  сон.  Все  ж  таки  дитина,  як  не  як.  Сховаюся  я  під  кремезним  деревом,  що  гіллям  заглядає  до  нашого  класу,  ніби  промовляючи  :  "    Кидайте  ті  нікчемні  справи,  і  гайда  у  двір  водити  веселі  хороводи  довкола  мене...А  й  справді  дістала  вже  ця  надумана  сер"йозність...  Рівняння,  формули,  якісь  товсті  книги....Тьфу...Заснути  б  з  нудьги  під  цим  самим  деревом  аж  до  випускного...[/i].

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=799498
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 16.07.2018
автор: Мандрівник