Nostalgie

     Подорож  у  юність  почалася  із  гурту  хлопців-студентів,  які  підсіли  у  моє  купе,  мандруючи  у  своїх  літніх  справах.  Жвава  розмова  між  ними  точилася  про  музику,  мультики,  студентські  гурти.  У  кожного  покоління  свої  ім’я,  свої  кумири.
     Із  пам’яті  повільно  випливала  чорна,  велика,  венілова  платівка  із  записом  пісень  Boney  M.  Ти  віддав  за  неї  півтори  стипендії,  жив  впроголодь,  але  з  твоєї  кімнати  щовечора  линула  крута  музика.  А  ще  ти  тікав  з  останньої  пари  і  варив  п’ятилітрову  каструлю  червоного  борщу  із  борщової  заправки,  купленої  за  дріб’язок  у  магазині.
     Згадую  калюжу.  У  Тернополі,  через  дорогу  від  озера,  після  дощу  завжди  утворювалися  калюжі.  То  зараз  там  гарний  парк  з  містками  та  алейками.  А  тоді  –  звичайний  мочар.  І  одного  разу  ти  штовхнув  мене  у  калюжу.  Навіщо?  Через  багато  років  я  запитала  тебе  про  це.  Ти  не  пам’ятав.  А  я  досі  шукаю  відповідь.
     Тернопіль  і  ти.  Не  існує  одне  без  одного.  Через  п’ять  років  я  приїхала  у  місто  на  нашу  першу  зустріч  випускників.  Місто  змінилося  і  стало  чужим.  Я  впізнавала  будинки,  вулиці,  пам’ятники.  Та  не  знайшла  на  острові  напису  –  Andrzej  –  який  я  царапала  знайденим  камінчиком.  А  ти  сміявся  і  казав:  «Облиш,  навіщо».  Ти  ніколи  не  робив  нічого  безглуздого.  А  я,  то  рвала  твої  фото  на  дрібненькі  клаптики,  то  бігла  у  твою  кімнату,  аби  лише  посидіти  на  твоєму  ліжку,  над  яким  ти  на  скріпку  прикріпив  нашу  маленьку  чорно-білу  світлину  10  х12.  
     Її  зробив  Бодя.  Виявляється,  Бодя  тобі  заздрив.  Це  він  признався  мені  тоді,  через  п’ять  років.  Не  міг  второпати,  за  що  я  тебе  люблю.  Гм...  А  хіба  я  знаю?
     Тернопільський  вокзал  і  через  тридцять  п'ять  років  зустрічає  гамором.  Прямую  в  сторону  центру.  Навіщо  мені  таксі?  Хіба  через  вікно  машини  я  зможу  розгледіти  місто?  
     Місто  в  чомусь  помолодшало,  у  чомусь  змінилося,  у  чомусь  зістарилося  разом  зі  мною.  Нова  бруківка,  нові  сонячні  батареї.  Нові  вивіски:  «Піцерія  Челентано»,  «Приватбанк»...  А  було  «Кафе  Сніжинка»  та  «Зберкаса».  Он  обдерта  пошта,  куди  я  бігала  замовляти  міжміські  дзвінки  додому.  Фонтан  поржавів  перед  будівлею.  А  Пушкін  досі  стоїть  задом  до  відомої  державної  установи.  У  цьому  магазинчику  завжди  продавали  молоко.  Він  таки  зберігся.  І  молоко  досі  продають.  Несподівано  і  дивно.
     А  на  цьому  розі  перед  готелем  «Інтурист»  я  чекала  тебе  і  спостерігала,  як  довго  і  пристрасно  цілується  пара.  Сьогодні  перед  готелем  «Тернопіль»  фотографувалась  молодь  поблизу  квіткової  гірки.
     Ні,  все-таки  слід  сідати  на  маршрутку  чи  тролейбус.  До  нашого  інституту  ще  ого-го  скільки.  Що  ж  зараз  їде  «до  танка»?  «До  економічного  доїду?»  -  запитую.  Пасажири  кивають  у  відповідь.        Пошарпаний  бусик  щосили  хилитається.  Міцно  тримаюсь.  А  колись  були  довгі,  жовті,  новесенькі,  чистесенькі  автобуси.  Зупинка.  А  танка  вже  немає.  Здали  на  металолом,  чи  відремонтували  і  відправили  в  АТО?  Трагікомічна  думка...
     Переді  мною  величезне  студмістечко  з  новими  навчальними  корпусами,  дев’ятиповерховими  гуртожитками,  студентами-африканцями,  які  йдуть  навпроти,  розмовляючи  англійською.  З  «мого»  лише  цей  навчальний  корпус  та  три  старенькі  гуртожитки.  По  черзі  довелося  пожити  у  кожному  з  них.  
-  Міську,  що  вариш?
-  Воду  варю!
-  Дівчата,  дайте  щось  поїсти!
-  Хто  яйці  на  плиті  забув?
-  Комендант  іде!
-  Маєш  конспект  списати?
     Обличчя,  уривки  фраз.  Молодість!  Чому  усе  це  згадується  тільки  тут?  Мабуть  тому,  що  тільки  тут  ти  знову  стаєш  молодим  і  безтурботним.  І  кожні  п’ять  років  їдеш  сюди  за  цією  незбагненною  nostalgie...

10.06.2017р.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=741450
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 10.07.2017
автор: Мазур Наталя