ПРО СЛАВІЮ АБО РУСІЮ КИЙОВУ

ПРО  СЛАВІЮ  АБО  РУСІЮ  КИЙОВУ

ІСТОРІЯ  РУСИ-УКРАЇНИ

внукам  варязьких  слов`ян
італійським  слов`яно-дослідникам



(  за  статтею  Маттео  Дзоли)

"Русь  -  це  був  термін,  яким  окреслювали  слов`ян,  що  жили  на  рівнинах  теперішньої  Ру`сії,  вздовж  Волги,  Дніпра  і  Дністра,  скандинавські  народи,  ті,  яких  ми  називаємо  вікінґами  або  норманами,  яких  візантійці  називали  "варяґами".  [  від  автора:  від  слова  "варяґ"  могло  утворитися  слово  "вороґ/ворог/вруґ"]  .  термін  "рус"  не  належить  слов`янським  мовам,  це  термін,  що  походить  від  балто-фінських  мов.  через  те,  що  між  вікінґами  і  слов`янами  були  балто-фінські  землі,  слов`яни,  не  знаючи,  як  їх  називати,  змінювали  назву  їхніх  сусідів.  не  дарма,  навіть  нині,  у  фінській  мові,  Швецію  називають  "руотсі".

першим,  хто  став  свідомий  того,  був  датський  мовознавець  Вільгельм  Томсен  (1876),  який  писав:  "рус"-  це  назва  приписувана  Швеції  усіма  балтійськими  народами:  у  фінській  мові,  Швецію  називають  "Руотсі",  по-естонськи  -  "ротс",  по-лівонськи-  "руотсі",  у  вотів  (  давнього  балтійського  народу)  -  "ротсі"...

Франсі  Конт,  славіст  Сорбонського  університету  у  Парижі,  так  пояснює  походження  терміна  "руотсі":  він  пішов  від  давньо-нордського  "родхр",  потім-  "ротс-мани",  очевидно,  -  "люди,  що  веслують"  .  справді,  ті  скандинави  були  вмілими  мореплавцями,  і,  їхніми  легкими  кораблями  "драккарами"  пропливали  річки  великої  рівнини,  нападаючи,  але  також  і  торгуючи,  і,  крім  того,  засновуючи  міста.  серед  них-  Ново-город  і  Київ,  важливі  центри  тої  держави,  яку  вони  будували,  і  які  від  них  узяли  назву  "Русь".  [  від  автора:  французький  лінґвіст  заперечує,  що  місто  засноване  слов`янами?]

Київська  Русь  була  нічим  іншим,  як  "еліта  вікінґів,  що  правила  якоюсь  слов`янською  народністю,  що  була  більшістю,  яка  також  складалася  і  з  степних  народів,  як  оповідає  "Сказання  Минулих  Часів",  написане  у  1116  р.  києво-руським  істориком,  Нестором  Печерським.  думка,  що  ру`ська  держава  не  була  надто  "російською"  завжди  відкидалася  істориками  і  науковцями,  радянськими  і  російськими,  бо  вона  запобігає  будь-яким  суперечкам  і  відомсті  націоналістичного  типу  на  територіях,  що  є  зараз  Україною.  [  від  автора:  автор  статті  написав  "зараз  є  Україною"  -  "зараз  є  україною",  де  Україна  написана  з  маленької  літери!?]

...  слід  підкреслити,  що  надмір  скандинавською  була  лише  перша  фаза  Киівської  Ру`си,  яка,  хоча,  і  була  слов`янізована  у  традиціях,  київська  аристократія  (бояри)  були  переважно  норманського  походження,  у  пізньому  Середньовіччі  і,  навіть,  пізніше.  у  ХІІ  сторіччі,  Київська  Русь  була  багатою  нормано-слов`янською  державою,  і  вважається,  що,  у  той  час,  Київ  був  найбільшим  містом  Європи  з  майже  10  000  мешканцями.

після  татаро-монгольських  нападів,  нічого  не  залишилося  від  давньої  величі....  зруйнована  була  соціальна  і  політична  канва.  тим  часом,  Київська  Русь  погрузла  у  боротьбі  за  правонаступництво  і  була  розчленована.  і  тільки  Новогород  уникнув  розрухи.
продовживши  скандинавську  династичну  лінію  Рюриків,  що  бере  назву  від  її  засновника  Гайнріха-  точно  не  слов`янське  ім`я-  аж  до  смерті  сина  Івана  Жахливого  (Грізного),  у  1598  р.

соціальний  безлад  ...  припинився  тоді,  коли  литовці  захопили  місто  Київ,  включивши  його  у  їхню  велику  державу,  який  потім  злився  з  великим  польсько-литовським  герцогством,  яке  домінувало  у  реґіоні  аж  до  1795  р.  отож,  київський  реґіон  не  є  тільки  колискою  "ру`ської"  держави,  ...але,  у  порівнянні  з  іншими  руськими  князівствами,  але  він  мав  свою  власну  долю.

скандинавська  еліта,  після  монгольских  вторгнень,  була  замінена  польсько-литовською,  в  той  час,  як  слов`янські  народи  поверталися  до  реґіону,  щоб  жити  у  ньому.
східний  кордон  польсько-литовської  ...  був  кордоном  Київської  Руси.  у  середині  тих  кордонів,  місцеві  слов`янські  народи  могли  розвивати  культуру,  що  відрізнялася  від  російської.  [  від  автора:  про  це  свідчать  письмові  пам`ятки!:  Україна  -  НЕ  -  Росія!!!]

вони  називалися  рутенами,  русинами,  мало-русами,  і  є  предками  сучасних  українців.  [  від  автора:  отож,  українці  -  це  рутени,  русини,  мало-руси!  додайте  ще-  лемків,  бойків,  гуцулів  ....  це-  нація  6  -7  слов`янських  народностей,  мова  яких  не  отримала  стійкої  писемності  через  соціальні  і  політичні  причини.]

...  у  15  сторіччі,  коли  руські  князівства  вигнали  татаро-монголів,  та  Русь,  що  стала,  була  іншою  від  попердньої  Руси.  монгольське  панування  впродовж  двох  віків,  мало  певний  вплив  на  руську  культуру  і  ментальність...
однак,  східні  слов`яни  залишили  собі  назву  "руси",  яка  у  минулому  приписувалася  скандинавам.

сьогодні,  найчисельніший  слов`янський  народ,  російський,  носить  ім`я,  що  його  предки  давали  своїм  скандинавським  правителям...перше  королівство  тих  правителів  не  було  надмір  слов`янським.

...  слов`янсько-норманська  Русь...,  звичайно,  пов`язана  із  сучасною  Росією,  
-  тією,  що  виникла  із  ...  Московського  князівства  у  15  сторіччі,  але  вона  не  є  прямою  її  наступницею.

...  Київська  Русь  для  Росії-  теж  саме,  що  Римська  імперія  для  італійців.  і,  як  і  Римська  імперія,  Київська  Русь  мала  більше  відгалужень:  сучасна  Україна  є  непрямою  наслідницею,  але  у  більшій  мірі,  вона  різниться  від  "двоюрідної  сестри"  Росії.

насліддя  Київської  Руси  -  велике  саме  тому,  що  воно  не  пов`язане  напряму  із  сучасними  національними  державами...  -  навернення  у  християнство  (  Візантійське)  ...  і  формування  специфічної  східно-слов`янської  культури.
це-  культура,  що  поєднує  національні  групи,  проте  не  настільки  радикально  різні,  цього  хочуть  націоналізм,  війни  і  різні  види  пропаганди  .

(переклад  і  частковий  переказ  з  італійської,  скорочення  та  помітки-  Івана  Петришина  )
CША  04.07.2017
___________
http://www.eastjournal.net/archives/49544

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=740603
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 05.07.2017
автор: ivanpetryshyn