Із серії

(уривок)
Українці  із  прада́вна,
до  Богів  моли́лись  спра́вно:
за  Вкраї́ну  й  хліб,  натерши  мозол́і́,
за  "високу",  княжу  ла́ску,
і  духовну,  мирну,  паску,
чоло́м  бю́чи  зе́млю  до  крові́.
...

Знову,  вко́тре,  пе́ред  взо́ром
членик  «Роспотребнадзо́ру»  -
Україні  -  "до́бра"  новина́  -  
Віднайшли  в  цукерках  наших  
ряд  токсинів,  однозначно,  
для  російських  нутрощів  хана.  

А  тим  па́че  їхні  фля́чки,  
не  з  шанхайської  гарячки,  
не  від  водки  і  кремльовської  води,  
а  від  си́рників  вкраїнських,
і  боржо́мчиків  грузинських,  
вже  зазнали  чорної  біди.  

І  не  дивно  нам  сьогодні,  
що  до  св’ята,  принагодно,  
до  духовних,  спільноруських  іменин,  
мамі  руського  народу  
членик  «рос-потреб-роздору»  
здарува́в  на  солодощі  кпин.  

Кажуть  тітки  малотемні,  
що  тепер  усі  котельні  
на  «Рошен»  і  «АВК»  переведу́ть,  
бо  лукаві  Пироже́нки  
не  такі  вже  хороше́нки  -  
не  какао,  а  смолу  в  ґлязу́р  кладу́ть.

А  сусідка,  по  буфету  ,
мовить,  бридячи  конфету,  
що  Петро  на  трон  гетьманський  застовпив.  
Й  ніби,  нинішній  підца́рок,  
(через  стелю),  на  подарок,  
Петі  зходу  "обріза́ння"  замутив.

А  іще  беззубі  дами,  
склавши  руки  над  носа́ми,  
тайну  хре́щення,  з  під  грифу,  видають  -  
що  князь,    Сонцю  на  подобу,  
ру́сичів  хрестив  на  пробу.  
Пробне  хре́щення  тоді  було́,  мабу́ть.  

Що  месі́я  то  зі  сходу  
йде  до  на́шого  наро́ду,  
а  не  з  півдня,  чи  із  західних  краї́в.  
І  тепер  уже́,  до  пі́ру  ,
нам  дадуть  правдиву  віру,  
а  не  те,  до  чого  нині  ло́ба  бють.
 
Хоч  і  правиться  все  ла́дно,  
не  затве́рджене  докла́дно,  
не  того́  владики  там  печа́ть.  
Темним  ду́шам,  відповідно,  
царства  Божого  не  видно  
і  тяже́нько  неПутивим  шкутильга́ть.
 
Поїзди́  летять  зі  сходу  
до  немиТного  народу,  
в  них  духовні  браття  і  братки́.  
Боже  слово,  то  і  діло,  
розсіва́ється  уміло
крізь  свар́овські  і  броньо́вані  шибки́.  

Знов  і  зно́ву  зві́дти  чу́ють  
«Воєди́ную,  св’яту́ю…»  
(ні  не  церкву,  а)  Росію,  типу  Русь.  
захудо́блені  -  у  стадо,  
заганятимемось  ра́до,  
бо  слав’яни  ми,  одним  хреще́ний  люд.

І  на  добре  би  -  почати  
у  Москву  всіх  позганя́ти,  
у  ріку,  і  ки́євців  тако́ж.  
Там  на  но́вий  лад  хрести́ти  
й  по  ца́рськи  причасти́ти  
кро́вію,  увесь  незгідний  зброд.»

Агітпо́тяг  так  і  бли́ще.  
Тим  хто  в  ньому  –  зна́чно  ближче    
і  до  Бога,  і  до  всіх  його  дарі́в.  
Навіть  перші  християни
не  вдержа́лися  б  від  ма́нни,
що  на  ни́нішніх,  набли́жених,  спусти́в.  

Месіа́нство  -  сла́вне  діло  
коли  в  рясі  сите  тіло,  
і  як  пропові́дне  ді́ло  до  снаги́.
На  нехре́щені  ще  ба́ні  
йшли  босо́ніж  первозва́нні,
ну  а  ни́нішні  –  на  втра́чені  корми́.

Кажуть,  в  їхнього  міри́ли,  
крім  нетканої  кади́ли,  
найправдивіша  зо  всіх  помісних  правд.
Гля́нув  би  пресвітлим  оком  -
невідспіваний  під  бо́ком,
та  й  Кремлі́  іще  не  хре́щені  на  лад.

«Іч  кого  узявся  вчити,
за́ступ  в  руки  і  роби  ти,  
чи  в  Кана́ччикову  дачу  тру́ти  сказ.  
Із  «Всея́  Русі́»  знаме́нням
і  всехвальним  одобре́нням  
осквернителя  очи́стимо  нараз.»  

Борони́в  би  Біг  учити.  
На  своїх  би  двох  ходи́ти,  
І  коли  батьки́  живі  ще  -  благода́ть.  
Та  і  не  моє  це  діло,
що  до  за́повідей,  вмі́ло,  
приплели́  «слов’янів  пов’язать».

Але  все  ж  гніти́ть  під  ди́хом,
що  услід  за  східним  лихом,  
(що  у  нас  бродило  ще  з  часі́в  орди́),  
враз,  вилазить  бородате,  
і  давай  вже,  маєш,  на́те:  
«Об'єднаємось,  щоб  не  було́  біди́».

І  яким  кінце́м  загро́зи,  
Що  довко́ла,  мов  зан́ози,
нас  в  "російськім  православ'ї"  омину́ть?
Так,  кори́то  стане  бі́льше,
але  звідки  Бога  більше,
звідки  совісті  слов'я́ну  додадуть?

Подавай  йому́  і  пра́вих,
і  усіх  що  є  в  державі,
десяти́ну  і  поду́шне  подава́й.
Бо  й  Христо́с  у  них  праві́ший,
і  сино́д  у  них  мудріший,  
і  в  Сибі́ру  є  доро́ги  -  про́сто  в  рай.

Знане  ді́ло,  різні  си́ли,
Русь  не  раз  перехрестили,
по  ново́му,  по  об'єднаному  все,
і  ламали  хлопську  шкі́ру
на  "правдиву",  ца́рську,  віру,
та  невже,  нам  знову  щастя  це,  невже.

Так,  іще  би  зрозумі́ло,  
що  на  це,  святе́є  ді́ло,  
взя́вся  фю́рер-цар  лама́ти  сме́рдну  суть,  
але  ж  тут  -  осо́ба  в  ря́сі  
і  при  всій  його  підря́ссі  –  
Бо́же  сло́во,  або  всепроще́ння,  ждуть.  

Сидимо́  із  дру́гом  в  ба́ні
(він  із  ру́ских,  із  Казані),
у  колиску  православ’я  прилетів.
Па́рим  разом  грі́шні  ду́ші
І  змиваємо  у  ду́ші
Бруд  лукавих,  архирейських,  даро-слі́в.
....

Без  ука́зів,  ми,  з  прада́вна,
що́день  молимося  справно:
за  Вкраї́ну  й  мир,  натерши  мозол́і́,
за  вселе́нську,  Бо́жу,  ла́ску,
і  здорову,  си́ту  па́ску
із  замо́реної  вла́дами  землі́.

1.08.2013.

(Ніщо  так  не  роз'єднує  слов'ян  (  в  т.ч.росіян),  русичів(українців),  та  і  всіх  християн,  що  моляться  єдиному  Богу,  як  дії  влади  і  дрібнопомісного  духовенства,  які  продовжують  утримувати,  для  свого  блага,  давній  розкол  єдиної  церкви,  закликаючи  представників  різних  самодостатніх  націй  і  патріархій  ,  під  личиною  "об"єднання",  до  своїх  удільних  володінь.  І  найбільш  лукаво  це  звучить,  коли  "духовний,  вселенський"  чин,  який  за  своєю  суттю  мав  би  бути  вищий  за  національні  формування  і  держави,  ідучи  на  поводу  у  "великодержавства",  говорить  про  якесь,  незрозуміле  у  плані  спасення  душі,  об'єднання  адміністративних  одиниць  сусідніх  країн.  Ця  скрипка  з  імперіалістичного  оркестру  гастролює  сусідніми  державами  спокушаючи  на  сектанство  малотемних  сусідів.  Андрій  Чернівець.  )

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=462754
Рубрика: Громадянська лірика
дата надходження 27.11.2013
автор: Андрій Чернівець