Буття. 4. 11.

[b]Ілюстрація  16[/b]  (24.02.2002)  [i][b]Я  -  приборкувач  оркестру  Десь[/b][/i]
Збирається  оркестр.  Я  повинен  ним  керувати,  але  він  мені  не  підкоряється  -  всі  оркестранти  галакують,  сваряться  між  собою,  хтось  щось  сам  собі  награє.  Какофонія.  
Та  треба  ж  виступати  перед  публікою!  І  оркестр  та  я  разом  з  ним  у  такому  какофонічному  стані  і  виходимо  на  сцену.  Сцена  -  циркова  арена,  кругла.  Оркестр  розташовується  стихійно  напроти  головного  виходу,  традиційного  для  цирку,  спиною  до  глядачів.
Я  опиняюсь  в  середині  оркестру.  Принаймні  звідти  дивлюсь  на  головний  вхід.  Бачу,  як  розсувається  завіса  і  звідти,  із  циркової  глибини,  виходжу  Я.  Я  і  є  диригент  цього  оркестру.
І  от  Я/другий  починаю  якось  приборкувати  оркестр.  В  моїх  руках  щось  подібне  до  флейти,  я  нею  тикаю  у  бік  оркестру,  час  від  часу  видуваю  із  неї  якісь  звуки.  Потім  в  моїх  руках  опиняється  довгий  чорний  шнур,  яким  я  як  батогом  лускаю  над  головами  оркестрантів.  Шнур  закінчується  вилкою,  але  він  нікуди  не  включений.  Повільно,  дуже  повільно,  оркестр  заспокоюється.  І  Я/перший  зразу  входжу  в  Я/другий  і  вже  тільки  його  очима  дивлюсь  на  оркестр.
На  мені  мішкуватий  сірий  стрій.  У  руках  я  тримаю  довгу  скляну  трубку,  що  має  форму  пляшки  для  вина,  але  дуже  довгої  та  тонкої.  Від  мене  наді  мною  у  бік  оркестру  зміїться  чорний  тонкий  кабель.  Він  весь  час  у  русі.  Я  знаю,  що  він  включений,  нарешті,  що  штепсель  вставлений  у  розетку,  хоча  все  це  і  знаходиться  за  моєю  спиною.  Тому  і  здається,  що  цей  тонкий  кабель  просто  бовтається,  рухається,  зміїться  у  повітрі  як  самостійна  істота.  
Я  у  відчаї.  Бо  не  можу  оволодіти  оркестром,  хоча  він  і  заспокоївся.  Тоді  вирішую,  що  слід  взяти  на  себе  більше:  я  з  великим  зусиллям  відсікаю  оркестр  від  себе,  ставлю  між  ним  та  собою  перепону,  відсікаю  весь  оркестровий  бедлам  і  він  стає  легеньким  шумовим  фоном.
Я  починаю  направляти  скляну  трубку/пляшку  у  бік  оркестру  вузькою  горловиною,  потім  швидко  повертаю  її  широким  отвором  до  оркестру,  у  тонкий  отвір  дую,  бо  це  вже  не  трубка/пляшка,  а  тільки  трубка.  Виходить  складний  звук.  Але  я  чую  тільки  щось  на  зразок  "Пу!".  Я  немов  хлопчик,  що  грає  у  війну,  імітуючи  стрільбу  із  скляної  трубки  як  із  духової  зброї.  І  кожний  раз  обираю  окрему  групку  серед  оркестрантів,  направляючи  на  них  своє  "Пу!".  При  цьому  я  ще  пританцьовую,  а  у  паузах  між  "Пу!"  починаю  співати,  поступово  підвищуючи  голос.  Все  це  якась  дивна  варіація  на  тему  буги-вуги.  
Голос  у  мене  чистий,  ясний,  міцний,  хоча  це  і  голос  Віктора,  який  якраз  і  не  відрізняється  красотою  обертонів.  Входить  в  Я/диригента  чужа  думка:  "Дружина,  напевно,  здивована,  що  у  мене  голос  професійного  співака  високого  класу!".
Мій  голос  поступово  захоплює  владу  над  оркестром.  Я  тепер  тільки  співаю.  Голосно,  широко,  на  всю  силу.  Оркестр  причарований  моїм  співом  і  починає  красивий  супровід  до  мого  співу.
І  весь  оркестр  допомагає  мені.  Ми  творимо  щось  виключно  красиве.  Ми  самі  у  полоні  цієї  краси.
Наближається  кінець.  І  тоді  я  на  повні  груди,  на  максимальну  потужність  мого  голосу,  виходжу  на  довге  "А-а-а-а"  і  тримаю  його  дуже  довго,  поступово  стишуючи  голос  і  нарешті  закінчуючи  спів  тихими-тихими  звуками.
Тиша.
Я  сам  здивований  тим,  що  так  можу  робити.  Оркестр  давно  мовчить,  слухаючи  мене,  мовчать  слухачі.  Тиша.
Та  от  я  починаю  підвищувати  голос,  роблю  коротку  паузу  і  починаю  змінювати  тональність,  переходячи  із  баритонної  тональності,  підскакуючи  голосом,  до  тональності  найтонкішого  чоловічого  голосу,  різко  та  довго  тягну  те  саме  "А-а-а-а",  поступово  знову  повертаючись  до  баритону  та  нижче,  значно  нижче  ніж  бас,  значно  нижче.
І  замовкаю.  Раптово.  Немов  зрізавши  звук.
Тиша.  Всі  приголомшені.  Я  стою  мовчки  та  намотую  на  руку  кабель,  а  всі  мовчать.
Шквал  захоплення  падає  на  мене.  Я  відсікаю  його  від  себе,  хоча  він  і  поглинає  мене.
І  відкриваю  очі  з  думкою:  "Всі  переконані,  що  так  було  задумано,  але  тільки  я  знаю,  що  це  дійсно  було  приборкування  оркестру."
Дуже  болять  зв'язки  -  я  дійсно  Десь  тільки  що  співав  на  повний  голос  та  з  усієї    сили.  

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=461118
Рубрика: Лірика
дата надходження 17.11.2013
автор: Левчишин Віктор