Добро чи зло несе Воланд? (критика

Добро  чи  зло  несе  Воланд?  На  таке  запитання  хочеться  відповісти  :  "Зло,  які  можуть  бути  сумніви?"  Але,  прочитавши  роман  "Майстер  і  Маргарита",  розумієш,  що  не  все  так  просто.
   Я  відкриваю  книжку  і  опиняюсь  у  Москі  30-х  років.  Бачу  широчезну  панораму  :  поети-атеїсти,  письменники-декаденти,  чиновники,  директори,  представники  всіх  верств  населення.  Мене  вражає  їхня  "ідентичність".  Мало  того,  що  по  вулицях  ходять  люди  в  однакових  одежах,  ведуть  однаковий  монотонний  спосі  життя  -  вони  ще  мають  однакову  ідеалогію.  Людина  повинна  бути  індивідуальною  і  має  постіно  розвивати  свої  кращі  якості.  Вона  повинна  висловлювати  власну  думку  і  робити  те,  що  вважає  за  потрібне.
   Думаю,  Булгаков  не  просто  так  цікаво  описує  першу  зустріч  з  Воландом:  "Немец",  -  подумал  Берлиоз.  "Англичанин,  -  подумал  Бездомный,-  ишь,  и  не  жарко  в  перчатках".  Тут  ми  бачимо,  як  тоді  було  "дико"  побачити  людину  в  іншому  вбранні,  і  що  люди  думали  майже  однаково.  Вони  перетворилися  в  роботів,  які  механічно  виконують  свою  роботу.  Чому  так?  Бо  зруйновано  все  духовне,  все  святе  у  житті,  яке  повинно  підтримувати  і  зігрівати  серце,  душу.  Кажуть,  найстрашніше  -  це  кара  Божа,  а  люди  бояться  не  кари,  а  ВІРИ.  Варто  замислитись  над  цим.
   Ще  один  момент.  У  "Майстрі  і  Маргариті"  постійно  наголошуеться  на  тому,  що  найстрашніша  вада  -  це  БОЯГУЗТВО.  В  Москві  всі  ладні  на  найгірші  вчинки  із-за  одного  страху,  який  опанував  серце  кожного.  Про  це  каже  Га-Ноцрі,  автор  і  сам  Воланд.  Страх  -  це  боязнь  проявити  себе,  показати  свою  Іскру.
   Тут  починається  найцікавіше.  Я  люблю  чистоту.  Воланд  -  чорний  колір,  антипод  білому.  Новий  суспільний  лад,  який  змальований  у  книзі  -  це  сірий  колір.  Цей  колір  нечистий,  він  двоякий,  а  це  ЗАВЖДИ  зрада,  лицемірство,  брехня.  Я  вважаю,  що  у  такий  спосіб  автор  хотів  показати,  що  сталінська  ідеологія,  яка  була  немовби  втіленням  всіх  мрій  людства,  є  гіршим  за  саме  потойбічне  зло.  Блгаков  бачив  всі  зворотні  сторони  медалей,  а  Воланд  у  романі  -  це  втілення  розплати,  кари  БОЖОЇ.  Як  це  Божої  кари?  Я  вважаю  саме  так,  бо  у  самій  Біблії  сказано,  що  грішники  потраплять  в  пекло,  а  хто  ж  їх  карати  буде,  як    не  Сатана?  Булгаков  просто  показав  це  в  своїй  інтерпретації.
   Воланд  не  наповнє  своєю  пітьмою,  не  спокушає  -  він  викриває.  Викриває  всі  вади  суспільства,  провокує  показати  кожного  своє  справжнє  лице:  весь  бруд,  розпусту,  брехню,  користливість,  меркантильність,  і  саме  страшне  -  БОЯГУЗТВО.  А  тепер  я  НАРЕШТІ  хочу  завершити  свій  твір  епіграфом  до  роману,  який  найкраще  розкриває  тему  твору:
                                               

                                                 ...так  кто  ты,  наконец?
                                                 -Я-  часть  той  силы,  что  вечно  хочет  зла
                                                   И  вечно  совершает  благо.
                                                                                                                       Гете.  Фауст

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=160716
Рубрика: Вірші, що не увійшли до рубрики
дата надходження 12.12.2009
автор: Лунный блеск